Flower Parade Rijnsburg presenteert 'Best of Holland'

Waar is een Nederlander het meest trots op? Dit vroegen de organisatoren van Flower Parade Rijnsburg zich af tijdens het vaststellen van het thema van 2016. Het gekozen thema 'Best of Holland' is breed. Waar is Nederland beroemd om en wat is mooi uit te beelden in bloemen. Na het succes van 'Sound of Flowers' van vorig jaar komt Flower Parade Rijnsburg nog mooier voor de dag. Het publiek zal zich dit jaar verbazen en herkennen in praalwagens met o.a. als thema Landbouw & Visserij, Dutch DJ's, Flowers all over the World, Heel Holland Bakt en Nederland Musealand. Tel daarbij op de prachtig versierde luxe auto's, muziekwagens en muziekkorpsen en er is ook in 2016 weer sprake van een fraaie, 65 voertuigen tellende, parade.

Zaterdag 13 augustus a.s. rijdt de parade door de straten van Rijnsburg, Katwijk en Noordwijk. Flower Parade Rijnsburg presenteert zich voor de 71e keer en is gratis toegankelijk. De bijna honderd acteurs en actrices op de praalwagens maken Flower Parade Rijnsburg tot een bijzonder schouwspel.

Rustig op het gemak de praalwagens bekijken kan ook. Bezoek op vrijdag 12 augustus de gratis toegankelijke Flower Parade Show in Bloemenveiling Royal FloraHolland in Rijnsburg. Vanaf 19.00 uur is er een sfeervolle avond met muziek en honderdduizenden bloemen. Op zondag 14 augustus zijn de praalwagens op de Kon. Wilhelmina Boulevard in Noordwijk nog eens te bewonderen.

Route en tijden:
Zaterdag 13 augustus door Rijnsburg, Katwijk en Noordwijk:
Rijnsburg vanaf 13.00 uur: Laan van Verhof, Rijnsburgerweg, Oegstgeesterweg, Graaf Florislaan, Oude Vlietweg, Burg. Koomansplein, Kerkstraat, Vliet Noordzijde, Koestraat, Noordeinde, Burg. Hermansstraat, Kanaalstraat, Evertsenstraat, Witte de Withstraat, Akkerwinde, Aronskelk, Boslaan, Sandtlaan.

Katwijk aan den Rijn vanaf ca. 14.00 uur: Sandtlaan, Rijnstraat, Zeeweg, Koningin Julianalaan, Boslaan, Meeuwenlaan, Secr. Varkevisserstraat.
Katwijk aan Zee vanaf ca. 15.00 uur: Secr. Varkevisserstraat, Drieplassenweg,Vuurbaakplein, Boulevard, Koningin Wilhelminastraat, Tramstraat, Zeeweg, Karel Doormanlaan, Industrieweg, Biltlaan, Zwarteweg.

Noordwijk start 18.30 uur: Boekerslootlaan, Lindenhofstraat, Van Limburg Stirumstraat, Heilige Geestweg, Raadhuisstraat, Zeestraat, Nieuwe Zeeweg, Huis ter Duinstraat, (19.00 uur) Picképlein, De Grent, , Palaceplein, Koningin Wilhelmina Boulevard, Vuurtorenplein, Parallelboulevard, Palaceplein, Koningin Wilhelminaboulevard.

www.flowerparaderijnsburg.nl

Persbericht Flower Parade Rijnsburg