Alle actuele informatie op gratis informatiedagen voor de VvE

Binnen één dag op de hoogte zijn van alle belangrijke ontwikkelingen; dat is het doel van de informatiedagen die VvE Belang dit jaar op acht plaatsen in het land organiseert. Appartementseigenaren en VvE-bestuurders kunnen hier hun licht opsteken over alles wat te maken heeft met goed bestuur en beheer van hun vereniging van eigenaars. Naast de uitgebreide informatiemarkt kunnen zij interessante presentaties bezoeken die ingaan op specifieke VvE-onderwerpen. De bijeenkomsten zijn gratis toegankelijk voor alle belangstellenden. Koffie, thee en een lunch zijn eveneens gratis. Aanmelding kan via www.vvebelang.nl.
Appartementseigenaren zijn automatisch lid van de vereniging van eigenaars, die als belangrijkste taak heeft: een goed beheer van het gebouw. Duurzaamheid is een belangrijk thema: VvE's staan voor de vraag hoe ze hun gebouw zo comfortabel, veilig, gezond en toegankelijk houden tegen lage energielasten. In het kader van het Energieakkoord zullen alle VvE's in 2050 energieneutraal moeten zijn. Dat is een grote opgave. VvE Belang, dé organisatie voor de VvE en de appartementseigenaar, organiseert de informatiebijeenkomsten elk jaar om bestuurders en individuele eigenaren te ondersteunen bij deze taken.

Locaties
Dinsdag 25 oktober Theater Orpheus Apeldoorn
Maandag 31 oktober Congrescentrum Brabanthallen Den Bosch
Donderdag 3 november Martini Plaza Groningen
Maandag 7 november De Philharmonie Haarlem
Maandag 14 november Ahoy Rotterdam
Woensdag 16 november De Oranjerie Roermond
Maandag 21 november Louwman Museum Den Haag
Woensdag 23 november Supernova Jaarbeurs Utrecht

10.00 uur: ontvangst; de informatiemarkt is open.
11.00 uur: VvE-zaken: wat is er actueel? De nieuwste ontwikkelingen op het gebied van regelgeving, subsidies en andere zaken die van belang zijn voor de VvE.
12.00 uur: lunchpauze en gelegenheid voor bezoek informatiemarkt
13.00 uur: drie presentaties:
1. Samen onder één dak: huurders en eigenaren in de VvE. Hoe pakken we dat aan?
Huurders, eigenaren en ook nog een grooteigenaar; is dat een probleem of biedt zo'n constructie ook kansen?
2. Wat is uw gebouw waard?
Het belang van een goed gevuld, het MJOP, taxatie van herbouwwaarde. Pas op voor onderverzekering!
3. Energie en duurzaamheid
Subsidies, procesondersteuning, groen MJOP, energieadvies en quick wins.
14.00 uur: pauze en gelegenheid voor bezoek aan de informatiemarkt.
15.00 uur: drie presentaties:
1.Wie is de baas in de VvE?
De VvE; dat zijn we samen! Welke rol speelt de beheerder? En hoe gaan we om met conflicten binnen de VvE?
2. Liftrenovatie: de goede aanpak op het juiste moment
Wordt de lift ouder en minder betrouwbaar? Denkt de VvE over vernieuwing of renovatie? Wat is de beste keus, het juiste moment en hoe houdt de VvE de kosten in de hand?
3. Zon op het dak
Wat zijn de mogelijkheden en aandachtspunten als het gaat om zonnepanelen? Wat levert zonnestroom op?
16.00 uur afsluiting en borrel
17.00 uur einde bijeenkomst.

VvE Belang
Belangenorganisatie VvE Belang zet zich al sinds 1999 in voor de vereniging van eigenaars en de individuele appartementseigenaren. Bijna een derde van alle woningeigenaren is lid van een VvE. Het is voor hen niet eenvoudig om hun belangrijke taken op het gebied van beheer en bestuur uit te voeren. In goede samenwerking met andere partijen, zoals het ministerie van Binnenlandse Zaken, werken wij hard aan een beter functioneren van VvE's. Dat heeft tot aansprekende resultaten geleid. Alle informatie daarover staat op de website www.vvebelang.nl.

Raymond Keulen 0162-469120 of 06-51438965

VvE Belang