Claims Funding Europe: schadevergoedingsactie tegen vrachtwagenkartel

Schadevergoeding vrachtwagenkartel - 19 juli 2016
Claims Funding Europe start schadevergoedingsactie tegen Europees vrachtwagenkartel

De Europese Commissie heeft vandaag een recordboete van drie miljard euro opgelegd aan vijf fabrikanten van vrachtwagens vanwege hun betrokkenheid bij een langlopend kartel. Procesfinancier Claims Funding Europe en het Nederlandse advocatenkantoor BarentsKrans bevestigen dat zij momenteel een schadevergoedingsactie voorbereiden namens binnen- en buitenlandse benadeelden die in de kartelperiode, van 1997 tot 2011, vrachtwagens hebben gekocht en als gevolg daarvan schade hebben geleden.

Claims Funding Europe en BarentsKrans hebben uitgebreide ervaring met het verhalen van schade namens ondernemingen die benadeeld zijn door een kartel. Hun schadevergoedingsactie in verband met het luchtvrachtkartel bij de rechtbank Amsterdam is momenteel de grootste kartelschadezaak in Europa. Martin Hyde, directeur van Claims Funding Europe, neemt aan dat de vrachtwagenzaak in potentie een nog grotere omvang heeft.

Hyde: "The scale of the cartel which the truck manufacturers have admitted participating in is astonishing. Businesses all over Europe have been hit hard by it. For 14 years practically all of the millions of trucks that were sold in Europe were sold at significantly inflated prices as a result of secret and illegal price fixing by the truck makers. It is clear from the comments of the EC today that the Commission was eager to conclude settlements and fines with the truck companies to also support private enforcement. Businesses that paid too much for their trucks are entitled to compensation . Our case enables businesses large and small from all over Europe to achieve this".

Ondernemingen die behoefte hebben aan advies of juridische bijstand in verband met het verhalen van schade geleden door het vrachtwagenkartel worden uitgenodigd om contact op te nemen met Claims Funding Europe en BarentsKrans.

Claims Funding Europe en BarentsKrans zijn beschikbaar voor commentaar:
Martin Hyde, directeur, Claims Funding Europe:
mhyde@claimsfundingeurope.eu Tel: +353 87 1499877
Martijn van Maanen, Partner, BarentsKrans