WEW fondsvermogen neemt in 2e kwartaal verder toe

In het 2e kwartaal van 2016 hebben in totaal 28.300 huishoudens de aankoop of verbetering van hun woning verantwoord gefinancierd met de Nationale Hypotheek Garantie (NHG). In dezelfde periode deden 926 huishoudens een beroep op de NHG in verband met de verkoop van hun woning met verlies. Samen leidt dat tot een stijging van het fondsvermogen van het Waarborgfonds Eigen Woningen (WEW) naar Euro 915 miljoen.

Op basis van de liquiditeitsprognose voor 2016-2021 en bij stabiel overheidsbeleid verwacht het WEW dat deze groei de komende jaren doorzet. Daarmee wordt de buffer van het waarborgfonds voor onzekere tijden groter en kan het WEW zekerheid blijven bieden aan woningeigenaren en de financiële markt. Op basis van deze resultaten kan het WEW verder werken aan een NHG voor specifieke doelgroepen in de woningmarkt, zoals zzp'ers en starters.

Lees het volledige kwartaalbericht van het WEW op https://www.nhg.nl/Over-NHG/Publicaties

Heeft u vragen over het WEW kwartaalbericht? Dan kunt u zich wenden tot onze afdeling Communicatie via 06-17648751 of communicatie@nhg.nl.

Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen

Zoetermeer