'Werkgeversverenigingen in overleg over komende cao onderhandelingen'

's-Hertogenbosch,15 juli 2016. De besturen van de branchevereniging voor schoonmaak- en glazenwasserbranche OSB en MKB branchevereniging SieV gaan met elkaar in overleg over de komende cao onderhandelingen. Deze
onderhandelingen vinden in het najaar plaats met aan tafel OSB, FNV en CNV. Het doel is een gezamenlijke cao voor de schoonmaak- en glazenwasserbranche.

Het OSB bestuur heeft SieV uitgenodigd om deel te nemen aan het vooroverleg over de onderhandelingen. SieV heeft deze uitnodiging geaccepteerd. Na de vakantie worden de gesprekken met de besturen van beide brancheverenigingen gepland.

OSB-voorzitter Piet Adema:
'We nemen als OSB het initiatief van SieV om in gesprek te gaan serieus. We hopen op constructieve gesprekken die ondernemers, van groot tot klein, verder brengen in het proces voorafgaand aan de onderhandelingen.'

SIEV voorzitter Maurice Rutgrink
'Al zitten we als SieV nog niet aan de onderhandelingstafel met de cao partijen, het is wel een stap in de goede richting en dat verheugt ons. We zullen als SieV onze wensen inbrengen namens onze leden. We hopen en verwachten dat deze punten worden meegenomen richting die onderhandelingstafel en dat er een cao komt die een betere afspiegeling is van wat de branche wenst en nodig heeft.'

Mocht u meer informatie willen, dan kunt u contact opnemen met de volgende personen:

Marga van Neerven
Coördinator PR & Communicatie
OSB (Ondernemersorganisatie Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten)
T (073) 648 38 50
M 06-20510811