Koepel Bevrijdingsmuseum Groesbeek straalt Vierdaagse-kleuren

In de nachten van 15 t/m 24 juli a.s. gloeit de koepel van het Bevrijdingsmuseum in Groesbeek groen-oranje in het donkere landschap. Dit lichtend symbool is ontstoken ter ere van de 100ste Vierdaagse die op 19 juli a.s. van start gaat en op 21 juli door Groesbeek komt. De wandelaars lopen vlak langs het museum, gevolgd door de befaamde Zevenheuvelenweg vanwaar de koepel goed zichtbaar is.

Overdag wapperen de Vierdaagse-vlaggen rondom de koepel in het kader van de nieuwe tijdelijke buitententoonstelling 'Op Vrije Voeten. De Vierdaagse in oorlog en vrijheid'. 2016 is het jaar van de 100ste Vierdaagse. Wandelen in vrijheid tijdens de Nijmeegse Vierdaagse is niet altijd zo vanzelfsprekend geweest als nu! Deze expositie gaat onder andere over de roerige tijden van de Vierdaagse tijdens de jaren '30 en '40 en de wederopbouw. Te bezoeken van 14 juli t/m 30 oktober a.s. Wandel mee door een beweeglijke 20ste eeuw en zie hoe de turbulentie van destijds weerspiegeld wordt in de Vierdaagse.

Tijdens de loopdagen van de Vierdaagse, van 19 t/m 22 juli, vindt er bovendien een bijzondere publieksactie plaats: de entreeprijs die de individuele bezoekers betalen bedraagt op deze dagen het symbolische bedrag van 100 eurocent per persoon!

Locatie: Nationaal Bevrijdingsmuseum 1944-1945, Wylerbaan 4, 6561 KR Groesbeek
Informatie: 024-3974404; info@bevrijdingsmuseum.nl, www.bevrijdingsmuseum.nl
Facebook: /Bevrijdingsmuseum, Twitter: @bevrijding

Geplaatst in:

Neem voor meer informatie contact op met het Nationaal Bevrijdingsmuseum 1944-1945. Telefonisch via 024-3974404 of per mail; info@bevrijdingsmuseum.nl

Nationaal Bevrijdingsmuseum 1944-1945

Groesbeek