Kim Kötter nieuwe ambassadeur Hulphond Nederland

Kim Kötter is benoemd tot nieuwe ambassadeur van Hulphond Nederland. Dit maakte de stichting vandaag bekend. Kim, onder andere bekend van haar model- en presentatiewerk en haar werkzaamheden bij de Miss Universe en Miss World verkiezingen, gaat zich inzetten om de bekendheid van Hulphond Nederland verder te vergroten. Daarnaast zal zij, samen met ambassadeur Anouk Smulders, het gezicht zijn voor de nieuwe activiteit van de stichting: kindertherapie- en coaching met de inzet van een hulphond.

De benoeming van Kim komt op het juiste moment voor Hulphond Nederland. Nadat ruim 500 jongeren in de afgelopen 3 jaar via samenwerkende partners in de jeugdzorg succesvol zijn behandeld, heeft de stichting recentelijk besloten om het programma ook open te stellen voor particulieren. De stichting begint de uitrol van haar landelijke activiteiten in het oosten van het land, de geboorteregio van Kötter. Kim zal zich met name gaan richten op het breed bekend maken van deze nieuwe vorm van therapie en coaching.

"Nu ik zelf net moeder ben geworden, realiseer ik me des temeer dat helaas niet voor alle kinderen in Nederland een zorgeloze jeugd vanzelfsprekend is. Ik ben ontzettend blij dat ik een bijdrage kan gaan leveren aan het werk van de stichting die zoveel voor deze kinderen met verschillende gedrag gerelateerde stoornissen en problemen kan betekenen.", aldus Kim.

"Wij zijn heel blij om Kim als nieuwe ambassadeur te mogen verwelkomen. Vanuit onze samenwerking met de Miss Nederland organisatie hebben wij Kim goed leren kennen. Ze is zeer ondernemend, integer en weet van aanpakken - wat goed bij ons past - ", zegt Rudolph Strickwold, directeur Marketing en Commercie van Hulphond Nederland. "Kim is een warm en creatief persoon en heeft nu al veel ideeën om ons bij een nog groter publiek bekend te maken."

Kim en haar partner Jaap Reesema toonden zich al eerder betrokken bij het werk van de stichting. Zo verzorgde Jaap begin 2016 geheel belangeloos de muziek 'Never Let You Go' voor de nieuwe commercial van Hulphond Nederland over kindertherapie. (https://hulphond.nl/commercial/) Kim heeft haar eerste plannen voor fondsenwerving al besproken met de stichting.

Over Hulphond Nederland
Hulphond Nederland reikt mensen met een fysieke beperking of geestelijke zorgvraag de helpende hand: de inzet van hulphonden voorkomt namelijk isolement en biedt nieuw perspectief. De stichting heeft ruim dertig jaar ervaring in het opleiden van hulphonden als steun en toeverlaat voor mensen met een fysieke beperking, epilepsie of posttraumatische stressstoornis (PTSS). Ook jongeren met gedrags- of psychische problemen, ontwikkelingsstoornissen zoals ADHD of autisme en (licht) verstandelijke beperkingen blijken gebaat bij de inzet van hulphonden. De hulphonden worden met respect voor het welzijn van de hond zo breed mogelijk opgeleid door deskundige trainers. Zij zijn in staat de hulphond tot wel zeventig verschillende vaardigheden aan te leren. (www.hulphond.nl)

Over Kim Kötter
Kim Kötter, Twents trots, pendelend tussen het Gooi en Oldenzaal, is presentatrice en dagvoorzitter voor verschillende events, entertainment- & lifestyle deskundige bij diverse tv en radio shows; waaronder WNL Goedemorgen Nederland op NPO1. Kim is een ondernemer; sinds 2002 heeft ze haar eigen bedrijf en sinds 2009 runt ze de Miss Nederland Organisatie en de Miss Universe Germany organisatie. Kim schrijft graag. Zo blogt ze voor de goedbezochte website Prèt a pregnant over het wel en wee als moeder. Daarnaast is Kim vaak te zien in verschillende reality programma's zoals Expeditie Poolcirkel, Stinkend rijk & dakloos, Fort Boyard, Jouw vrouw mijn vrouw e.v.a.

Kim is sinds 2012 samen met zanger Jaap Reesema alias Jake Reese. Sinds 10 mei 2016 zijn ze ouders van zoon Muck.

Fotobijschrift: Kim Kötter op bezoek bij Hulphond Nederland

Bijgevoegde illustratie(s) kunt u gebruiken voor publicatie bij dit bericht.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Hulphond Nederland
Dimitri Nadorp, Hoofd Marketing & Communicatie