Beursapp BUX verwelkomt 500.000ste gebruiker

Uitbreiding naar Duitsland succesvol. Scandinavië en België volgen.

Amsterdam, 13 juli 2016: BUX, de app die handelen op de beurs toegankelijk maakt voor iedereen, verwelkomde gisteren zijn half miljoenste gebruiker. Na een succesvolle lancering in Nederland en het Verenigd Koninkrijk eind 2014 en in Duitsland en Oostenrijk eind 2015, gaat BUX binnenkort van start in België en Scandinavië. "BUX heeft als doel om eind 2017 in heel Europa actief te zijn en deze mijlpaal is een belangrijke stap in de goede richting", aldus BUX CEO Nick Bortot.

Het succes van BUX valt te verklaren uit de radicaal andere benadering van de beurs. Traditionele handelsplatformen zijn erg complex, beperken risico's onvoldoende en rekenen forse transactiekosten. De BUX app heeft handelen op de beurs extreem eenvoudig, relatief veilig, betaalbaar en vooral ook educatief en leuk gemaakt. De community toepassingen van de BUX app, zoals een Whatsapp-achtige chatfunctionaliteit waarin gebruikers informatie met elkaar kunnen uitwisselen en discussiegroepen kunnen aanmaken, zorgen ervoor dat dat handelen op de beurs een bezigheid wordt die je samen met anderen kunt doen.

Hierdoor heeft een compleet nieuwe en jongere groep mensen de weg naar de beurs weten te vinden. De cijfers vormen hiervoor het bewijs: waar de gemiddelde leeftijd van de doe-het-zelf belegger tot nu toe 45 jaar oud was, is 61% van de BUX-ers jonger dan 35 jaar*. En 78% van de BUX-ers heeft geen tot weinig beleggingservaring*: BUX is de app waarmee de Millennial de beurs op gaat.

De BUX Community: innovatie in Finance
Eind vorig jaar introduceerde BUX als experiment nieuwe community toepassingen in de app, zoals een profielpagina waarin de mogelijkheid om vrienden te maken beter werd uitgelicht, chatgroepen, verbeterde BUX Battles en 'BUX Channels' - kanalen van bijvoorbeeld ervaren beleggers die beginners voorzien van tips en tricks.

Inmiddels maakt al meer dan 1/3 van de BUX-ers gebruik van de community features. Deze gebruikers geven aan dat zij zich sindsdien zekerder zijn gaan voelen over hun investeringen. "We ontwikkelen voortdurend nieuwe toepassingen in de app, waarbij we ons vooral laten inspireren door hele andere sectoren dan finance, zoals social, messaging en gaming. Dit is de enige manier om 'me too' producten te voorkomen en écht innovatief te zijn", aldus BUX CEO Nick Bortot.

*Bron: BUX Typeform Client Survey 2015/2016

Over BUX
BUX is opgericht door Nick Bortot, ex-bestuurder van BinckBank; Robbert Bos, ex-Spil Games; Egbert Pronk, ex-VDM en Joost van de Wijgerd, ex-eBuddy. Vanuit het hoofdkantoor op de Spuistraat in Amsterdam wil BUX de beurs toegankelijk maken voor iedereen. De app werd op 11 september 2014 voor het eerst in Nederland geïntroduceerd, later gevolgd door het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Oostenrijk. Het team telt momenteel 30 medewerkers en heeft de ambitie om BUX wereldwijd uit te rollen.
BUX is onderdeel van de Londense Fintech 50 2015, de jaarlijks verkozen groep van 50 meest veelbelovende Europese fintech startups. In 2015 won BUX de Nederlandse Fintech Award in de categorie Personal Finance, de Accenture Innovation Award en de Gouden Stier in de categorie Beste beleggingsinnovatie.
BUX wordt gefinancierd door Holtzbrinck Ventures, Orange Growth Capital, Velocity Capital en Initial Capital.
De activiteiten van BUX staan onder toezicht van de Financial Conduct Authority (FCA), de Britse financiële toezichthouder. Daarnaast is BUX geregistreerd bij de Autoriteit Financiële Markten.

Meer informatie:

BUX B.V.