Boomerang Cards nu ook bij ANP Foto

De beeldbank van het ANP heeft er een nieuwe collectie bij: Boomerang Cards. Het gaat om meer dan tweeduizend cartooneske kaarten, in digitale vorm, geschikt voor redactioneel gebruik.

Johan Groeneveld, managing editor van het ANP en hoofd van ANP Foto: 'Zo nu en dan illustreert een tekening een nieuwsonderwerp treffender dan een foto. Iedereen die weleens in een café of restaurant komt, kent de kaarten van Boomerang. Het zijn rake, geestige, soms een beetje pesterige illustraties van trending topics, actuele politieke en maatschappelijke issues, alledaagse zaken of bijvoorbeeld traditionele feestdagen. Deze collectie biedt klanten van ANP Foto weer extra mogelijkheden om nieuwsonderwerpen te verrijken met sterk beeld.'

Tweeduizend van de beste Boomerang Cards zijn rechtstreeks te vinden via de speciale link www.anpfoto.nl/collecties/boomerang-cards

Pierre Karsten, eigenaar van Boomerang Media: 'Het is top dat onze toffe shit nog zo bruikbaar blijkt. De beeldcultuur van Boomerang is altijd maatschappelijk geïnspireerd geweest. Ook in een tijd waarin het concurrentieveld voor beeld enorm is verruimd spelen wij actueel mee: in inmiddels 300 grand cafés hangen onze digitale schermen. Samen met het ANP lanceren wij binnenkort onze eigen actuele tijdlijn: de creatieve community van Boomerang gaat dan voor het ANP cartooneske illustraties bij nieuwsonderwerpen maken.'

Over ANP Foto
ANP Foto, de fotodienst van het Algemeen Nederlands Persbureau, covert met een kern van enkele tientallen fotografen en een paar honderd correspondenten 24/7 al het landelijke en fotowaardige nieuws. Dat levert een dagelijkse stroom van enkele honderden eigen nieuwsfoto's op. Daarnaast is ANP Foto eigenaar van het fotopersbureau Novum RegioFoto en exclusief agent in Nederland van de internationale fotodiensten van AFP, EPA, Reuters en een groot aantal andere fotobronnen. Zodoende kunnen er elke dag meer dan 6000 nationale en internationale nieuwsfoto's worden toegevoegd aan de ANP-beeldbank (www.anpfoto.nl), de 'one-stop-shop' die 18 miljoen beelden telt. De fotocollecties op de ANP-beeldbank worden met een hoge frequentie ververst en uitgedund, zodat ze urgent, relevant en toegankelijk blijven.

Over Boomerang:
Boomerang Freecards reflecteren al sinds jaar en dag de actualiteit; heftig, ironisch, humoristisch, schokkend, verfrissend en soms kritisch, creatief en divers. Boomerang biedt een podium aan duizenden fotografen, kunstenaars en grafisch ontwerpers.

Geplaatst in:

ANP Foto