Citizen Day: L'Oréal Nederland zet zich in voor de gemeenschap

Hoofddorp, 8 juli 2016 - Tijdens de jaarlijke vrijwilligersdag Citizen Day hebben op 5 juli bijna tweehonderd medewerkers van L'Oréal Nederland zich ingezet voor lokale organisaties. De Citizen Day werd in 2010 gelanceerd om de maatschappelijke betrokkenheid van L'Oréal te benadrukken.

"Het is belangrijk dat we ons steentje bijdragen aan de gemeenschap om ons heen. Dat doen we niet alleen met onze schoonheidsproducten maar ook door organisaties te ondersteunen, daar waar zij onze hulp kunnen gebruiken", aldus Jean Charles Bondy, General Manager van L'Oréal Nederland. "Samen kunnen we de wereld een beetje mooier maken."

Collectieve verbintenis en groeiende betrokkenheid
Citizen Day wordt georganiseerd door alle L'Oréal vestigingen over de hele wereld en in de afgelopen drie jaar is het aantal deelnemers met 39% gestegen. In 2015 deden meer dan 25.000 medewerkers in 62 landen mee aan 420 activiteiten. Citizen Day richt zich op vijf thema's: integratie, stimuleren van werkgelegenheid, het betrekken van alle leeftijdsgroepen, iets doen voor mensen met een beperking en bijdragen aan een beter milieu.

Meer lokale organisaties
Ook in Nederland was de Citizen Day dit jaar weer een groot succes. Zo konden de medewerkers dit jaar kiezen uit elf activiteiten van verschillende maatschappelijke organisaties:

- De kinderpoli van het Spaarne Ziekenhuis in Hoofddorp werd opgevrolijkt met een nieuwe kleur op de muren en zelfgemaakte schilderijen om het verblijf voor de kinderen aangenamer te maken
- Twee groepen hebben gewerkt voor Landschap Noord-Holland en PWN om de natuur rondom Haarlemmermeer in stand te houden
- De Kinderboerderij van Ons Tweede Huis in Nieuw-Vennep werd opgeknapt.
- Cliënten van Blijf Groep in Alkmaar, één van de grootste organisaties tegen huiselijk geweld, kregen een verwendag
- De Amsterdamse grachten werden opgeschoond in samenwerking met Plastic Whale.
- Kinderen van basisschool de Waaier in Amsterdam-Oost kregen een heerlijke dag bij Jeugdland, waar onder andere hutten werden gebouwd en verschillende wetenschappelijke kinderproefjes werden uitgevoerd
- Via Stichting Maatvast, beheerder van de sociale accommodatie De Nieuwe Silo in Nieuw-Vennep, werden door de medewerkers verschillende sollicitatietrainingen aangeboden.
- Er zijn levensmiddelen ingezameld bij twee grote supermarkten in Hoofddorp voor de Voedselbank Haarlemmermeer.
- In het Verpleeghuis Bornholm in Hoofddorp werden verschillende activiteiten gedaan met een groep ouderen.
- Er werd gekookt voor ongedocumenteerden bij het Wereldhuis van Dokters van de Wereld in Amsterdam.

Vanuit de verschillende organisaties is er vol enthousiasme gereageerd op de inzet van de L'Oréal medewerkers. Victoria van de Waal van Dokters van de Wereld: "Het was een bijzondere dag waarop Nederlanders en ongedocumenteerden elkaar in een menswaardige sfeer hebben getroffen." Ook Peter Schrauwen van Stichting Maatvast is tevreden: "Ik heb grote waardering voor hoe de mensen door de L'Oréal medewerkers zijn bijgestaan met nuttige tips!"

Over L'Oréal
L'Oréal maakt zich al 105 jaar sterk voor schoonheid. Met haar unieke internationale portfolio van meer dan 32 diverse en aanvullende merken, genereerde de Groep 25.26 miljard euro aan omzet in 2015 met 82.900 werknemers wereldwijd. L'Oréal, 's werelds leidend beauty bedrijf, is vertegenwoordigd in alle distributienetwerken: massamarkten, warenhuizen, drogisterijen, apotheken, haarsalons, reisbenodigdheden, branded retail en e-commerce.

Onderzoek, innovatie en een toegewijd team bestaand uit 3,870 mensen behoren tot de kern van L'Oréal's strategie om tegemoet te komen aan alle beauty aspiraties wereldwijd. L'Oréal's toewijding aan duurzaamheid voor 2020 "Sharing Beauty With All "omvat de ambitieuze normen en waarden op het gebied van duurzame ontwikkeling binnen alle takken van de Groep. www.loreal.com

Perscontact:
Coco Chloë Aarts