Hachette kiest met Asterix portfolio opnieuw voor Audax

Het Franse uitgeefbedrijf Hachette Livres heeft voor de komende jaren opnieuw besloten haar complete portfolio Asterix uitgaven voor zowel Nederland als België onder te brengen bij respectievelijk Betapress en Imapress.

In Nederland zal Betapress fungeren als uitgever en distributeur van het complete portfolio Asterix en in Belgie wordt deze rol de komende jaren door Imapress vervuld. Twee sterke Audax bedrijven met een groot distributienetwerk. Beiden bedrijven hebben al een jarenlange historie en dito ervaring met het in de markt zetten van nieuwe Asterix albums, als met de verkoop van het gehele portfolio.

Hachette Livres ziet in Betapress een sterke commerciële partner: "voor de Trade Marketing en commerciële distributie van Asterix hebben wij gekozen voor één sterke partner voor Nederland en België. Zowel Imapress als Betapress hebben jarenlang ervaring met Asterix. Buiten een vlekkeloze distributie blinken beide bedrijven uit in professionaliteit op het gebied van rapportages, het initiëren van promoties en het creëren van 'rumour around the brand'. Ook de ambitie van de medewerkers om net een stapje extra te doen, spreekt ons zeer aan."

Rob Alberts, directeur van zowel Betapress als Imapress : "wij zijn zeer verheugd de samenwerking met Hachette en Asterix de komende jaren te continueren en nog verder uit te bouwen. Er waren immers meerdere kapers op de kust voor dit account. In ons portfolio neemt Asterix, als grootste strip in zowel Nederland als Belgie, een speciale plaats in. De keuze van Hachette om de samenwerking met Betapress en Imapress voor een langdurige periode te continueren, laat zien dat wij de afgelopen jaren, maar ook in de toekomst, als meest betrouwbare en als beste partner worden gezien".

Over Betapress
Uitgevers uit binnen- en buitenland vinden in Betapress een full service-partner voor de marketing en distributie van hun tijdschrifttitels en aanverwante producten in Nederland. Een markt waarin Betapress in de ruim veertig jaar van haar bestaan een leidende positie heeft weten te verwerven. Onder regie van Betapress vindt een breed scala uitgaven hun weg naar zo'n 6.000 verkooppunten.

Over Imapress
Onder regie van Imapress vindt een breed scala tijdschrifttitels hun weg naar duizenden verkooppunten in België. De juiste titel of product, op de juiste plaats, op het juiste moment en in de juiste hoeveelheid: daar draait het om. Imapress kent de retailmarkt, maar signaleert ook trends en houdt de marktontwikkelingen in binnen- en buitenland scherp in de gaten.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Julia van Strijdhoven
Promotie- en Communicatiemanager Betapress/Imapress