ICEPAY sluit financieringsronde van Euro 1,25 miljoen af

ICEPAY bereidt zich voor op groei door nieuwe innovatieve producten te promoten en de organisatie te stroomlijnen.

Amsterdam, 7 juli 2016 - ICEPAY, een Nederlandse Payment Service Provider, kondigde vandaag aan dat een financieringsronde van Euro 1,25 miljoen is afgerond. Dit zal geïnvesteerd worden in verdere productinnovatie en de voortzetting van verbeteringen, die eerder dit jaar zijn opgestart.

Euro 1,25 MILJOEN EXTRA FINANCIERING

ICEPAY sloot eerder dit jaar een financieringsronde van Euro 1 miljoen af en introduceerde op hetzelfde moment twee gloednieuwe accountpakketten: de Professional en de Enterprise Account. Deze nieuwe financieringsronde van Euro 1,25 miljoen wordt gebruikt om reeds opgestarte technische verbeteringen uit te voeren en innovatieve nieuwe producten te ontwikkelen, zoals het onlangs geïntroduceerde Pay-by-Mail 2.0 en de binnenkort verkrijgbare complete Direct Debit-oplossing.

NIEUWE CRO

ICEPAY verwelkomt ook haar nieuwe CRO Karen Fluks in het team, voorheen werkzaam bij ING. Zij sloot zich in april dit jaar aan bij het team en is enthousiast over de nieuwe plannen en het dynamische karakter van ICEPAY. Zoals zij het zelf zegt: "Ik geloof dat grote uitdagingen ook grote kansen bieden en dat groei het resultaat is van verandering. ICEPAY biedt mij deze allebei en ik werk met veel plezier in dit team".

INNOVATIEVE PRODUCTONTWIKKELING

Pay-by-Mail 2.0 werd begin juni geïntroduceerd. Deze toepassing biedt verbeterde functies, zoals handmatig en batch uploaden, integratie via API, white-labelling en betaling in termijnen. Momenteel wordt een complete Direct Debit-oplossing ontwikkeld. Deze wordt de komende maanden geïntroduceerd. De nieuwe Direct Debit-oplossing maakt efficiënt beheer van wekelijkse, maandelijkse of jaarlijkse inning mogelijk vanuit bestaande ICEPAY-accounts. Daarnaast biedt de oplossing verwerking van machtigingen en geheel geautomatiseerde rapportage.

HERSTRUCTURERING VOOR TOEKOMSTIGE GROEI

Het ICEPAY-team wordt geherstructureerd om de productiviteit en winstgevendheid van de organisatie in zijn geheel te vergroten. Het goede nieuws is dat ICEPAY zijn business development-activiteiten over de grens in België heeft uitgebreid. Hier is een nieuw lokaal kantoor geopend. België vertegenwoordigt een snelgroeiende markt voor e-commerce en bevindt zich in een zeer goed toegankelijk deel van Europa. Volgens BeCommerce: "Belgische e-commerce breekt records: bijna 2,3 miljard euro uitgegeven tijdens het eerste kwartaal van 2016."

Over ICEPAY:
ICEPAY biedt omnichannel betaaloplossingen aan alle type online en offline bedrijven via het geavanceerde ICEPAY-transactieplatform.

ICEPAY is sinds 1999 actief en heeft sindsdien het transactieplatform uitgebreid met de meest populaire betaalmethoden en betaalservices waar gemak en dienstverlening centraal staan. ICEPAY heeft het (online) betaalproces gesimplificeerd en geoptimaliseerd waardoor Merchants minder tijd kwijt zijn aan de betalingen terwijl de conversie hoger ligt.

Snelle en complete integratie is mogelijk via de standaard webshopmodules of via de geavanceerde API. Het ICEPAY-betaalplatform draait volledig in de omgeving van Microsoft Azure. ICEPAY is geautoriseerd door De Nederlandsche Bank als betaalinstelling onder de Europese Verordening van de Payment Services Directive/PSD. U kunt ICEPAY hier vinden in het openbaar register van De Nederlandsche Bank.

Open communicatie, transparante prijzen en passie voor onze klanten zijn kernpunten van onze dienstverlening.

Bezoek voor overige informatie:
Voor Sales kunt u bellen naar: +31 20 700 99 66
Persvragen kunt u mailen naar: press@icepay.com

ICEPAY