L'Oréal dringt door tot top 10 van 's werelds beste werkgevers

Studenten van over de hele wereld hebben L'Oréal op de negende plek op de wereldranglijst van Universums "Most Attractive Employers Ranking" geplaatst. In 2015 stond L'Oréal op nummer 11. Studenten kenden aan L'Oréal de zestiende plek toe van meest aantrekkelijke werkgever, dat is één plaats hoger dan in 2015. De ranglijst van dit jaar laat een duidelijke toename zien in aantrekkingskracht onder studenten.

Meer dan 267.000 economie- en businessstudenten, uit twaalf van de grootste wereldeconomieën, oordeelden wie zij de meest aantrekkelijke werkgevers ter wereld vonden. De resultaten, die tussen september 2015 en april 2016 werd verzameld, geven aan wat de studenten zoeken in een toekomstige loopbaan en wat zij belangrijke factoren vinden bij het kiezen van een werkgever.

L'Oréal, die meer dan 1,3 miljoen sollicitaties per jaar ontvangt, wordt door de studenten erkend voor het vroeg toekennen van verantwoordelijkheden en diversiteit in loopbaanmogelijkheden.

"Wij zijn vereerd en de studenten zeer erkentelijk voor onze positionering in de top 10 van meest aantrekkelijke werkgevers. Op alle functies en op elk gebied bieden we grenzeloze mogelijkheden, of het nu om een zakelijke-, bouwkundige- of wetenschappelijke invulling gaat. Wij fungeren graag als een kweekvijver voor de talenten en leiders van de toekomst en bieden altijd innovatieve en persoonlijke ontwikkeling aan onze werknemers", zegt Jean-Claude Le Grand, Senior Vice President Talent Development en Hoofd Diversity Officer van L'Oréal.

Toelichting Universum's World Most Attractive Employers Ranking
De WMAE-ranglijsten worden samengesteld uit Universum Talent Enquêtes, die worden afgenomen in Australië, Brazilië, Canada, China, Frankrijk, Duitsland, India, Italië, Japan, Rusland, Verenigd Koninkrijk en de VS. Deze markten representeren zeventig procent van de wereldeconomie. Het verzamelen van de data vond plaats van september 2015 tot april 2016. Voor meer informatie verwijzen wij u naar: http://universumglobal.com/wmae2016/

Over L'Oréal
L'Oréal maakt zich al 105 jaar sterk voor schoonheid. Met haar unieke internationale portfolio van meer dan 32 diverse en aanvullende merken, genereerde de Groep 25.26 miljard euro aan omzet in 2015 met 82.900 werknemers wereldwijd. L'Oréal, 's werelds leidend beauty bedrijf, is vertegenwoordigd in alle distributienetwerken: massamarkten, warenhuizen, drogisterijen, apotheken, haarsalons, reisbenodigdheden, branded retail en e-commerce.

Onderzoek, innovatie en een toegewijd team bestaand uit 3,870 mensen behoren tot de kern van L'Oréal's strategie om tegemoet te komen aan alle beauty aspiraties wereldwijd. L'Oréal's toewijding aan duurzaamheid voor 2020 "Sharing Beauty With All "omvat de ambitieuze normen en waarden op het gebied van duurzame ontwikkeling binnen alle takken van de Groep. www.loreal.com

Perscontact:
Coco Chloë Aarts