Ronald McDonald Huiskamer opent in Zuyderland ziekenhuis

Ouders die verblijven in het gloednieuwe Geboortecentrum van het Zuyderland ziekenhuis in Heerlen kunnen vanaf woensdag 6 juli op een bijzondere manier ontspannen. Dan opent de Ronald McDonald Huiskamer, een ruimte waarin ouders de ziekenhuismuren even kunnen ontvluchten en in huiselijke sfeer ontspannen. U bent van harte welkom om bij de opening aanwezig te zijn.

De Ronald McDonald Huiskamer Heerlen is een ruimte in het onlangs geopende geboortecentrum van het Zuyderland ziekenhuis, speciaal voor ouders van de kraamafdeling en de afdeling neonatologie. De Ronald McDonald Huiskamer heeft een huiselijke inrichting en warme sfeer. Ouders zijn er even weg van de ziekenhuiskamer en kunnen er samen eten, een tijdschrift lezen, koffie drinken of een spelletje doen. Het dagelijks management en de begeleiding van de vrijwilligers van de Ronald McDonald Huiskamer is in handen van Ronald McDonald Huis Maastricht.

Net als thuis
"In het Geboortecentrum staat het gezin centraal", zegt Margo de Kock, manager van Ronald McDonald Huis Maastricht. "Ouders liggen er met hun pasgeborene op een éénpersoons kamer. Dat is een enorme meerwaarde. Maar als je de hele dag in het ziekenhuis bent, komen de 'witte' muren al snel op je af. Dan is het heel fijn als er een ruimte is waar je even in huiselijke sfeer op de bank kunt ploffen. Net als thuis. Zo kun je de zorg voor je baby'tje weer beter aan."

Tijdschema
13.45 uur Zaal open
14.00 uur Openingswoord Margo de Kock, manager Ronald McDonald Huis Maastricht
14.15 uur Toespraak Cees Sterk, Lid Raad van Bestuur Zuyderland Ziekenhuis
14.30 uur Officiële openingshandeling
14.35 uur Rondleiding en taart

Geboortecentrum in Zuyderland Medisch Centrum
Henri Dunantstraat 5
6419 PC Heerlen

Openingshandeling
De Huiskamer wordt geopend door Margo de Kock, manager Ronald McDonald Huis Maastricht, samen met Cees Sterk, lid van de Raad van Bestuur van het Zuyderland. Begin volgend jaar opent er op de kinderafdeling van het Zuyderland nóg een Ronald McDonald Huiskamer, waar ook zieke kinderen en broertjes en zusjes kunnen verblijven tussen de behandelingen door.

Noot voor de redactie (niet ter publicatie):
Voor meer informatie en interviews kunt u contact opnemen met: Margo de Kock, manager van Ronald McDonald Huis Maastricht, via margo.de.kock@mumc.nl en 043 - 38 77 373.

Over Ronald McDonald Kinderfonds
Het Ronald McDonald Kinderfonds zorgt er al ruim 30 jaar voor dat zieke kinderen en hun familie dicht bij elkaar kunnen zijn, door het aanbieden van 13 Huizen vlak bij het ziekenhuis, 12 Huiskamers in het ziekenhuis waar kinderen even kunnen vergeten dat ze ziek zijn en 3 vakantiehuizen voor gehandicapte en zieke kinderen. Het Ronald McDonald Kinderfonds ontvangt geen overheidssubsidie en functioneert dankzij vrijwilligers, sponsors en donaties.

Ronald McDonald Kinderfonds

Heerlen