Buschauffeur met mes gestoken: 'eigen schuld'

'Eigen schuld', zei zijn werkgever, toen de buschauffeur bij een overval op zijn bus met een mes in zijn arm werd gestoken. Maanden later vecht de man nog steeds voor erkenning, smartengeld en schadevergoeding.

De buschauffeur reed op 19 februari 's avonds van Rotterdam naar Ridderkerk. Bij de bushalte aan de Vaanweg in Rotterdam zag hij een jonge vrouw zitten wachten. Ze stak geen hand op om mee te rijden, maar de chauffeur stopte toch maar voor de zekerheid, en de vrouw stapte in. Toen hij haar vroeg of ze voortaan wel haar hand wilde opsteken en of ze een kaartje wilde kopen, werd ze boos, begon te schreeuwen, en pakte een mes uit haar jaszak. Onder het roepen om geld doorzocht ze ook de eigen tas van de chauffeur, onderwijl steeds dreigend met dat mes. Toen de chauffeur dacht het mes in een onbewaakt ogenblik af te kunnen pakken, stak ze hem ermee in zijn linkerarm. Na nog wat schermutselingen sprong de vrouw weer uit de bus, de chauffeur gewond achterlatend. Diezelfde nacht nog werd ze opgepakt: het bleek een 16-jarig meisje.

Het slachtoffer heeft Juridisch Bureau Letselschade & Gezondheidsrecht in Amsterdam ingeschakeld om zijn belangen als slachtoffer te vertegenwoordigen, en schadevergoeding en smartengeld te claimen. "Een concreet bedrag is nog niet te noemen, maar het gaat onder meer om de medische kosten, en de nog steeds voortdurende bezoeken aan de fysiotherapeut," aldus Stefanie du Maine, eigenaar van JBL&G.

De werkgever erkent vooralsnog geen aansprakelijkheid voor de steekpartij. "Ik had mijn geld gewoon af moeten geven, stelde mijn werkgever, dan was ik ook niet gewond geraakt. Maar zoiets overkomt je toch totaal onverwacht? Ik dacht zelfs eerst nog dat ze maar een grapje maakte. Maar toen ze met dat mes kwam, wilde ik mezelf alleen nog maar beschermen, dus ja, ik heb geprobeerd het af te pakken. Ook volgens de recherche had ik niets fout gedaan. Maar volgens het bedrijf was het dus allemaal mijn eigen schuld."

Busmaatschappij RET stuurde weliswaar een bloemetje, en een uitnodiging een stel formulieren in te komen vullen, maar daarna heeft de chauffeur niets meer over de zaak gehoord. Na drie weken thuis en drie weken voorzichtig weer meerijden met een collega, zit hij sindsdien weer gewoon alleen op zijn bus.

"Vroeger zat ik altijd heel relaxed achter het stuur, maar nu heb ik nog altijd angst. Ik kan het echt niet zomaar vergeten, en heb nog steeds erg slechte nachten. Wat me erg steekt, is dat mijn werkgever niet bereid lijkt ook maar enige schadevergoeding of zoiets te betalen. Ik was toch gewoon aan het wérk? En ze zijn toch verzekerd? Ik ben zeven jaar niet ziek geweest, was altijd op tijd, maar dat zegt ze allemaal niets."

Over JBL&G  Juridisch Bureau Letselschade & Gezondheidsrecht is een letselschadekantoor dat zich onderscheidt door zijn jarenlange ervaring in het succesvol claimen van letselschades en de persoonlijke behandeling van zijn cliënten. JBL&G kwam eerder in het nieuws door de spraakmakende zaak tegen Ziggo Dome, waarbij de concerthal 16.000 euro moest uitkeren aan het slachtoffer van een valpartij op de te gladde vloer. Ook behandelde het kantoor de allereerste zaak van een slachtoffer van de aardbevingen door de gaswinning in Groningen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Steffy Roos du Maine, eigenaar JBL&G. Contactgegevens: 0641083444, dumaine@jblg.nl. Website: www.jblg.nl

Juridisch Bureau Letselschade & Gezondheidsrecht B.V.

plaats:
AMSTERDAM/ROTTERDAM
website:
http://www.juridischbureauletselschade.nl/

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234