TradeYourTrip helpt toeristen met doorverkopen geboekte reis Turkije

Na de dodelijke aanslag op de luchthaven Atatürk in Istanbul afgelopen dinsdag is er bij vele reisbureaus geïnformeerd over het eventueel annuleren of omboeken van geboekte reizen naar Turkije. Angst wordt echter niet door de annuleringsverzekering gedekt en omdat er geen negatief reisadvies geldt naar Turkije, is dit niet gratis mogelijk. In de ANVR-reisvoorwaarden staat aangegeven dat de volle annuleringskosten in dit geval moeten worden betaald, wat voor de reizigers kan oplopen tot 90% van de reisprijs.

Reizigers die hun reis willen doorverkopen, kunnen nu terecht bij de vakantie marktplaats TradeYourTrip om hun reis aan te bieden. TradeYourTrip biedt tevens haar hulp aan reisbureaus en touroperators om hun klanten een extra service aan te bieden en de reis door te verkopen via hun website. Met deze service kan de reisbranche haar klanten tevreden stellen zonder dat zij hier zelf de dupe van wordt.
Het is een marktplaats voor echte last-minute vakanties, van reizigers die zelf niet op reis kunnen. Al sinds 1990 bestaat de wetgeving die het mogelijk maakt om je pakketreis (veelal vliegreis + accommodatie) door te verkopen aan een andere consument. Het doorverkopen van je reis is dus volkomen legaal en TradeYourTrip garandeert de echtheid van alle reizen op haar website.

TradeYourTrip is naar reizigers volkomen transparant over de kosten. Verkopers bieden zelf hun reis online aan en bepalen hun eigen verkoopprijs. Hierbij hanteert het bedrijf een no cure, no pay-beleid: het te koop aanbieden van reizen is gratis, verkopers betalen het platform pas een service vergoeding van 15% als de reis verkocht wordt. Tevens bieden ze complete en snelle service aan verkopers en kopers. De verkoper krijgt zijn geld goeddeels terug, terwijl de koper profiteert van echte last minute vakanties. TradeYourTrip neemt alle administratieve rompslomp over en zorgt dat de naam van de verkoper wordt overgeschreven naar de koper. Bij verzoeken tot omboeking krijgen reisorganisaties daarom vanaf nu met een partij te maken, die de benodigde juridische kennis in huis heeft.

TradeYourTrip startte in Nederland en Duitsland, met de bedoeling om snel in heel Europa te functioneren.

www.tradeyourtrip.nl

Voor meer informatie, persbeeld en interview
aanvragen kunt u contact opnemen met:

Mulholland Int.
Mulholland Int. | José Klap