Het ANP zet zakelijke dienstverlening in de schijnwerpers

Campagne in landelijke dagbladen en op sociale media

Het ANP start vandaag met een landelijke campagne om bedrijven, instellingen en overheden te attenderen op zijn diensten en producten voor de zakelijke markt. Het ANP helpt al tientallen jaren bedrijven, organisaties en overheden in de zakelijk markt relevant te zijn en te blijven. Met de nieuwe campagne 'Het ANP voor de zakelijke markt ' in landelijke dagbladen en op sociale media, benadrukt het ANP zijn onderscheidende kracht als partner in contentstrategie.

Het Algemeen Nederlands Persbureau ANP levert sinds 1934 nieuws aan zijn mediapartners.

,,We zijn al meer dan tachtig jaar de spil in het Nederlandse medialandschap", zegt Guido van Nispen, CEO van het ANP. ,,Iedereen kent onze journalistieke activiteiten voor kranten, radiostations, internetsites en omroepen. Toch zijn we ook al ruime tijd actief op de zakelijke markt voor bedrijven, instellingen en overheden. De kern van het ANP is om zowel journalistiek als op de zakelijke markt door te dringen tot de essentie. We helpen organisaties hun echte verhalen op tijd bij de juiste doelgroepen te krijgen. Ons - aangescherpte - zakelijke portfolio verdient het om meer in de schijnwerpers te staan."

Inzoomen op de essentie van organisaties
De campagne van het ANP voor de zakelijke markt zoomt in op de essentie en relevantie van organisaties, Van Nispen: ,,We kijken vanuit een diepgewortelde journalistieke en informatie-analytische cultuur naar wie, wat, waar, waarom en hoe en we kiezen met onze klanten het beste product en de effectiefste aanpak. Het ANP weet daarbij als geen ander hoe om te gaan met informatiestromen, big data, effectieve communicatie, digitale tools en platforms." In uitvoering en verantwoordelijkheid zijn de zakelijke en journalistieke activiteiten strikt gescheiden. Wel is er een kwalitatieve kruisbestuiving. Van Nispen: ,,We hebben enerzijds de onbetwist objectieve journalistieke kwaliteit en het journalistieke netwerk, anderzijds de content, de zakelijke tools en kennis om koers te houden in dit medialandschap. Het zijn aanvullende expertises die ons een unieke en interessante partner maken.''

Monitoring, media-analyse en contentproductie
Het ANP voor de zakelijke markt biedt onder meer monitoring en analyse van meer dan 5.000 relevante nieuwssites, van geschreven media tot social media. ANP Inzage geeft organisaties een voorsprong in het nieuws door realtime aansluiting op de hartslag van het ANP nieuws. ANP360 biedt 24/7 een totaalbeeld van merk en markt in alle media. ANP360 Dashboard integreert beide producten met social media. Daarnaast produceert het ANP onderscheidende 'branded content': video, tekst, blogs, fotoreportages, animaties, infographics met de opdrachtgever als onmiskenbare afzender.

Over het ANP
Het ANP is het grootste onafhankelijke persbureau van Nederland. Het Algemeen Nederlands Persbureau werd opgericht in 1934 en levert inmiddels jaarlijks honderdduizenden nieuwsberichten, foto's en video's en diverse informatiediensten. De kracht van het ANP is om door te dringen tot de essentie, zowel journalistiek als op de zakelijke markt. Het ANP voor de zakelijke markt helpt partners om zicht en grip te krijgen op hun essentiële communicatie.

Geplaatst in:

Voor meer informatie:
ANP
Henny Engberts, telefoon +31 70 4141103 (direct)
Mobiel: +31 622411086
henny.engberts@anp.nl

ANP

plaats:
Rijswijk
website:
http://www.anp.nl/

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234