NU’91 daagt werkgevers uit om categorale cao vvt af te spreken

NU’91 daagt de werkgevers in de verpleeg- en verzorgingshuizen en de thuiszorg (VVT) uit om deze zomer samen met NU’91 een categorale cao af te sluiten. Met als doel de professionele autonomie van zorgprofessionals met een verpleegkundig of verzorgend beroep te vergroten.

NU’91 is van mening dat de vakcentrales zich nog steeds oppermachtig achten en geen bondgenoot van de werknemers lijken te zijn, maar eerder een vertegenwoordiger van alles waar zij tegen te hoop lopen. Wij vinden het tijd om het oude model van collectieve arbeidsovereenkomsten te verlaten.

25 jaar geleden kwam NU’91 voort uit de Verpleegkundigen en Verzorgenden in Opstand (VVIO). Geen vakcentrales meer die de zorgprofessionals vertellen wat goed voor hen is. Maar een eigentijdse belangenbehartiging, die recht doet aan de inzet die werknemers iedere dag doen om optimale zorg te verlenen. Met een categorale cao VVT met daarin afspraken specifiek voor zorgprofessionals met een verpleegkundig of verzorgend* beroep, maken we een goede stap in richting om de arbeidsverhoudingen te moderniseren en te professionaliseren.

NU’91 daagt werkgevers in de VVT uit om in deze vernieuwing mee te gaan. En niet meer te verzanden in langlopende cao-trajecten, die heel veel tijd en geld kosten. Tijd en geld die beter besteed kunnen worden aan goede arbeidsvoorwaarden.

Werkgevers in de VVT, pak ‘deze handschoen’ op!

* En aanverwante beroepen.

Karin Weerts, Persvoorlichter NU'91 - Tel. 06-51402879 / 030-2964144

NU'91