Ontwerp winnaar Zwarte Cross jubileumblik Grolsch binnenkort in winkel

Op 24 maart riepen Zwarte Cross en Grolsch aanstormend ontwerptalent op om deel te nemen aan een gezamenlijke actie, namelijk: wie heeft het in zich om een passend design te maken voor een uniek Zwarte Cross bierblik? Aanleiding voor deze oproep was het 20-jarig jubileum van het festival. Grolsch wilde extra groots uitpakken om dit te vieren. Aan de oproep werd massaal gehoor gegeven.

Als uiteindelijke winnaar kwam Arjan van den Heuvel uit de bus. Zijn ontwerp op basis van de polsbandjes van de afgelopen Zwarte Cros edities werd door zowel de organisatie van het festival, Feestfabriek Alles Komt Goed BV, als Grolsch unaniem als allerbeste uitgeroepen. "De opdracht luidde als volgt: ontwerp een bierblik dat de sfeer van het festivalleven perfect weergeeft", aldus Hendrik Jan Lovink, directielid van de Feestfabriek. "Het ontwerp van Arjan sprong er meteen uit. Het is fris, straalt de Zwarte Cross uit en het lijkt eenvoudig, maar is toch erg goed gevonden. Ook niet onbelangrijk: je krijgt echt gelijk dorst als je het ziet!"

Het ontwerp van Arjan prijkt nu op de Grolsch blikken die vanaf volgende week verkrijgbaar zijn bij Albert Heijn. Daarnaast heeft hij ook 20 jaar gratis entree tot de Zwarte Cross verdiend.
Bovendien steunt men met aankoop van elke 6-pack goede ideeën voor jong ondernemerschap in de Achterhoek. Meer hierover op: www.anpakken.nl

Koninklijke Grolsch NV

Enschede