Millennials hebben behoefte aan ontwikkeling én bevestiging

Amsterdam, 27 juni 2016
Werkgevers die millennials - werknemers die nu tussen de 18 en 35 jaar zijn - willen aantrekken of behouden, moeten meer bieden dan een goed salaris. Deze jonge werknemers vinden het heel belangrijk dat ze zich blijven ontwikkelen. Hebben ze de indruk dat ze uitgeleerd zijn? Dan ben je ze als werkgever voordat je het doorhebt, kwijt. Dat blijkt uit onderzoek van Monsterboard* waarmee de organisatie vandaag naar buiten komt, in het kader van de Young Talent Week die op 27 juni van start gaat.

Positief over carrièremogelijkheden
Millennials kijken positief naar de toekomst. Meer dan 40% denkt een succesvolle carrière met voldoende ontwikkelingsmogelijkheden op te kunnen bouwen. Carrière maken ziet de jonge professional als: doen wat men leuk vindt en waar men goed in is. Ze voelen zich succesvol als ze tevreden collega's, leidinggevenden en klanten hebben én tastbare en zichtbare resultaten leveren.

Ontwikkelingsmogelijkheden belangrijk in baan
Young professionals vinden het belangrijk zich te blijven ontwikkelen. 23% verwacht dit vooral voor elkaar te krijgen door vaak van baan te wisselen. Doorgroeien binnen het bedrijf is leuk als het kan, maar men zoekt gemakkelijk en zonder remmingen naar doorgroei bij een ander bedrijf, zelfs als ze daar wat minder zouden verdienen. Op dit moment staat 54% van de millennials open voor een nieuwe baan; uit het onderzoek blijkt dat 21% momenteel actief solliciteert en dat 33% verwacht hier binnenkort mee te starten. De jonge professional kiest bij voorkeur een baan bij een groot, bekend bedrijf. De perceptie leeft, dat ze daar het meeste kunnen leren. Naast ontwikkelingsmogelijkheden vinden millennials flexibele werktijden en een goede work-life balans belangrijk.

Gian Zandonà, managing director van Monsterboard: "De Nederlandse beroepsbevolking bestaat binnen korte tijd voor een groot deel uit millennials, deze generatie wordt dan ook steeds belangrijker op de arbeidsmarkt. Om dit talent aan te trekken doe je er goed aan om je te verdiepen in wat zij nodig hebben en belangrijk vinden. Bijvoorbeeld door aandacht te geven aan hun ontwikkelingsbehoeften en mentoren aan te stellen voor begeleiding tijdens hun carrière."

Niet zo zelfverzekerd als we denken
Er is een stigma dat millennials erg zelfverzekerd zijn en een houding hebben alsof ze alles al weten. Uit het onderzoek blijkt dat dit in de praktijk wel meevalt. Enerzijds zien we dat ze hoge verwachtingen hebben van hun werkgever, maar aan de andere kant is 70% van de millennials regelmatig onzeker over hun vaardigheden op de werkvloer. Bijvoorbeeld om een idee te lanceren of voor een groep te spreken. 74% geeft dan ook aan dat ze graag iemand zouden hebben die hen ondersteunt in hun carrière, zoals een mentor.

Young Talent Week
Om young professionals te ondersteunen in hun carrière, organiseert Monsterboard de Young Talent Week. Deze vindt plaats van 27 juni t/m 3 juli 2016. Gedurende de Young Talent Week wil Monsterboard werkgevers helpen bij de zoektocht naar jong talent én tegelijkertijd millennials begeleiden in het vinden van hun eerste baan. Monsterboard doet dit onder andere met livestreams op social media, jobshop-acties op Facebook en Twitter en door artikelen en video's te delen op monsterboard.nl/youngtalent en werkenvandaag.nl.


*kwantitatief onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau YouGov onder 4114 werknemers in Europa (Nederland, Duitsland, Frankrijk en Verenigd Koninkrijk) en kwalitatief onderzoek door Monsterboard Nederland, in de periode 11 mei tot 18 juni 2016



/// EINDE BERICHT ///

Contactinformatie (niet voor publicatie)
De Bruijn PR
Hilde Kok
M: 06 - 29622599
E: monsterboard@debruijnpr.nl

Over Monsterboard
Monsterboard is onderdeel van Monster Worldwide, Inc. (NYSE: MWW). Monster is al ruim 20 jaar wereldwijd actief in meer dan 40 landen en marktleider in het succesvol verbinden van mensen en bedrijven om ze te helpen aan een betere baan of het beste talent. Monsterboard is pionier in de recruitmentindustrie met geavanceerde technologie in carrièremanagement, recruitment en talentmanagement en biedt een breed scala intelligente, digitale, sociale en mobiele oplossingen aan.

Meer informatie over Monsterboard is te vinden op: http://info.monsterboard.nl/over-monsterboard/info3.aspx. Meer informatie over de Young Talent Week vind je op http://www.monsterboard.nl/youngtalent.

Monsterboard

plaats:
Amsterdam
website:
http://www.monsterboard.nl/

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234