Theo Vleugels nieuwe directeur Oorlogsgravenstichting

Theo Vleugels, generaal-majoor b.d., is per 1 oktober 2016 benoemd tot algemeen directeur van de Oorlogsgravenstichting. Hij volgt Gel Flieringa op die de afgelopen zeven jaar leiding gaf aan deze stichting. Vleugels was tot begin dit jaar commandant van de Nederlandse Defensie Academie.

De komende jaren gaat de heer Vleugels zich met name richten op de verdere invulling van de missie van de Oorlogsgravenstichting om aan de hand van de verhalen van oorlogsslachtoffers bij dragen aan het besef dat vrede, vrijheid en veiligheid niet vanzelfsprekend zijn. Met name bij de jongere generaties. Educatie is daarbij een van zijn belangrijkste speerpunten.

Mr. J.P.H. Donner, President van de Oorlogsgravenstichting, over de benoeming van Vleugels: "Wij zijn zeer verheugd dat we de heer Vleugels bereid hebben gevonden de komende jaren vorm te geven aan de nieuwe koers van de Oorlogsgravenstichting. Wij zien met name zijn ervaring binnen het opleidings- en trainingsveld als een zeer waardevolle aanwinst."

Over de Oorlogsgravenstichting
De Oorlogsgravenstichting houdt de herinnering aan alle Nederlandse oorlogsslachtoffers levend bij huidige en toekomstige generaties. Dit doen wij door hun levensverhalen te verzamelen en te delen, en het onderhouden van de 50.000 Nederlandse oorlogsgraven waar ook ter wereld.

Voor meer informatie of interview verzoeken kunt u contact opnemen met
Hélène Briaire woordvoerder van de Oorlogsgravenstichting (pers@ogs.nl of 06-13967511).

Oorlogsgravenstichting