Ruim 60% van de aannemers staat er beter voor dan een jaar geleden

Uit een recente inventarisatie van BouwGarant geeft meer dan 60% van de deelnemers aan er beter voor te staan dan een jaar geleden. Niet alleen nam de vraag naar naar grotere verbouwingen toe, ook blijkt de consument milieubewuster te worden; ruim 55% merkt een toename in de de vraag naar duurzame oplossingen. Dat het beter gaat in de bouw merken we ook aan de afname van het aantal faillissementen en bedrijfsbeëindigingen, aldus Rob de Groot directeur BouwGarant.

Een van de meest positieve gevolgen van het herstel is het feit dat bouwbedrijven weer ruimte hebben voor vast personeel. De traditionele bouwvak is voor de meerderheid nog steeds onomstreden, hoewel steeds meer bouwbedrijven de gehele zomer actief zijn, besluit Rob de Groot.

Een interessant detail uit de inventarisatie is dat bijna 50% van de aannemers het gevaar van Uv-straling actief met hun medewerkers bespreekt.

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Rob de Groot, directeur BouwGarant.
Mail: rob@bouwgrant.nl
Telefoon: 06 - 1090 4749