Wetgeving dwingt bouw app voor Windows phone af

NIJMEGEN, 20160621 -- Steeds vaker wordt gesteld dat Windows 8.1 en Windows 10 als mobiel platform ten dode opgeschreven zijn. Reden hiervoor is het gebrek aan apps die voor dit platform gebouwd worden. In de praktijk komt TUNIX ook veel klanten tegen die Windows telefoons hebben aangeschaft en behoefte hebben aan functionele apps.

Recente wetgeving dwingt steeds vaker sterke authenticatie af en de steeds mondiger gebruikers willen niet met een token rondlopen. Daarom heeft TUNIX besloten om, tegen de stroom in, haar populaire authenticatie app (de TUNIX/KeyApp) ook onder Windows mobile uit te brengen. De service was al beschikbaar voor iOS en Android en is sinds deze week uitgebreid met een app voor Windows telefoons. Met deze uitbreiding is de TUNIX/Authenticatie Service de meest flexibele vorm van sterke authenticatie op de markt geworden.

SMS- en app-authenticatie biedt een aantal grote voordelen ten opzichte van andere vormen van sterke authenticatie als tokens, of TAN-lijsten. Zo heb je een telefoon altijd bij je, is de alertheid van de gebruiker groter bij verlies en is het zeer gebruiksvriendelijk.

TUNIX biedt SMS- en App-authenticatie aan als een dienst. Het voordeel hiervan is dat er geen onderhoud aan systemen of een extra appliance voor nodig is.

De dienst heeft een hoge beschikbaarheid omdat deze volledig redundant is uitgevoerd. De bundel kan bestaan uit een mix van zowel SMS- als App-gebruikers en zorgt met een vast maandbedrag per gebruiker voor een voorspelbaar kostenmodel.

Over TUNIX
TUNIX Digital Security levert een volledig dienstenpakket op het gebied van netwerkbeveiliging. TUNIX biedt een unieke combinatie van ontwerp, implementatie en beheer van hoogwaardige Internet security-oplossingen. Omdat iedere bedrijfssituatie uniek is en specifieke eisen stelt, ontwikkelt TUNIX flexibele firewall-systemen die op iedere bedrijfssituatie kunnen worden afgestemd. Bovendien is het mogelijk om deze systemen, 24 uur per dag 7 dagen per week, door TUNIX te laten beheren en bewaken op basis van vastgelegde SLA's.

Neem voor meer informatie contact op met:
Sabine Provoost / Product Manager
sabine.provoost@tunix.nl / 024-3455000