Tv-kok Mathijs Vrieze lanceert box met meer groen, minder vlees

Tv-kok Mathijs Vrieze lanceert Flexitariërbox met meer groen, minder vlees

Volgens onderzoek van Natuur en Milieu kiest 86% van de Nederlanders er bewust voor om één of meerdere dagen van de week het stukje vlees of vis te laten staan. Als je dit doet, dan mag je jezelf flexitariër noemen. "Je kunt prima zonder vlees, als je goede vervangers en andere voedingsmiddelen eet", aldus Mathijs Vrieze van Mathijs Maaltijdbox. Om ervoor te zorgen dat iedereen ook voldoende voedingsstoffen eet zoals eiwitten, ijzer, vitamine B1 en B12 komt Mathijs deze week met een nieuwe variant Maaltijdbox: De Flexitariërbox.

De Flexitariërbox is speciaal afgestemd op deze mensen die bewust één of meerdere dagen geen vlees of vis willen eten. Vrieze is hiermee de eerste aanbieder voor deze doelgroep. Mathijs Vrieze zorgt met zijn recepten voor herkenbare en inspirerende gerechten met een verrassende twist. "We weten allemaal dat we op de langere termijn voor het milieu en voor onze gezondheid meer plantaardige producten moeten eten en dat we de consumptie van vlees en vis gaan minderen. Plantaardige alternatieven zijn o.a. eieren, noten, paddenstoelen en peulvruchten. Maar voor velen is dit makkelijker gezegd dan gedaan. En hierin bied ik graag de helpende hand door met heerlijke recepten te komen in mijn nieuwe Flexitariërbox."

Ambassadeur bonen
Het idee voor de Flexitariërbox is ontstaan vanuit de behoefte van vele consumenten. Als bonen-ambassadeur en supporter van het Beter Leven Keurmerk hoort Vrieze vaak het argument "Ik wil wel duurzamer leven, maar weet niet precies hoe ik dit in mijn dagelijkse leven kan toepassen". Het lijkt allemaal zo ingewikkeld en dat werkt demotiverend. Met de Flexitariërbox haalt Mathijs de zorgen weg door de recepten alvast te bedenken en de ingrediënten thuis af te leveren. Dan blijft alleen het gemak van het koken en het genieten van lekker eten over.

De Flexitariërbox is gericht op consumenten die gezondheid, duurzaamheid, dierenwelzijn en kwaliteit belangrijk vinden. En dit is geheel in lijn van het "Menu van Morgen", dat Natuur en Milieu onlangs lanceerde.
Wanneer de focus ligt op plantaardig in plaats van vlees, sparen we al een heleboel energie, grondstoffen, CO2 uitstoot en water uit. Ook sparen we met z'n allen het tropisch regenwoud: drie dagen per week geen vlees staat bijvoorbeeld al gelijk aan 14m2 regenwoud per jaar. En kies je drie dagen per week voor vleesvervangers, dan spaar je evenveel CO2 uit als wanneer we 3 miljoen auto's van de weg halen.

De Flexitariërbox
In deze box zitten twee vegetarische gerechten, één gerecht met vis en één gerecht met biologisch kip of biologisch rundvlees. Bij vegetarische recepten worden plantaardige vleesvervangers gebruikt en is er een hoofdrol weggelegd voor groenten en peulvruchten. Iedere maaltijd wordt zo samengesteld dat deze alle voedingswaarden bevatten die je bij een avondmaaltijd nodig hebt. De Flexitariërbox is naast de Variatiebox, Familiebox en Fruitbox de vierde box, die Vrieze hiermee op de markt brengt.

Mathijs Vrieze
Mathijs heeft als kok duurzaamheid en gezondheid hoog in het vaandel staan. Hij zet zich in het jaar van de boon als ambassadeur in om mensen te inspireren de boon als vleesvervanger te gebruiken. Is momenteel te zien in RTL Telekids programma Totally Fit Kidz. Waar hij kinderen en hun ouders handvatten geeft voor een gezondere levensstijl. En begint hij deze maand met het opnemen van het RTL programma van Slager tot Chef.

Geplaatst in:

Over Mathijs Maaltijdbox
Voor meer informatie over Mathijs Vrieze, beeldmateriaal en interviewaanvragen:

Wessels Management
Contactpersoon: Luuk Wessels
E-mail: Luuk@Wesselsmanagement.nl
Mobiel: 0611608838

Voor zakelijke vragen Mathijs Maaltijdbox kunt u contact opnemen met:
Malcolm Burg - 085-027 00 05
info@mathijsmaaltijdbox.nl

Wessels Management

plaats:
Hilversum
website:
http://www.wesselsmanagement.nl

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234