Fischer eigenaar ontvangt 'Global DIY Lifetime Award' voor levenswerk

Naarden, 21 juni 2016

Een staande ovatie en een lang applaus van 800 gasten voor fischer eigenaar en voorzitter van de raad van bestuur Klaus Fischer tijdens de uitreiking van de 'Global DIY Lifetime Award'. De award werd uitgereikt op 8 juni in het stadhuis van Stockholm. De internationale handels en fabrikanten verenigingen, EDRA en Fediyma presenteerden de award ter ere van zijn 'bijzondere bijdrage aan de Doe-Het-Zelf-sector wereldwijd".

Al ruim 40 jaar heeft Klaus Fischer een grote invloed gehad op de DHZ-sector, desondanks draagt hij deze award op aan al zijn medewerkers. Hij is van mening dat zijn collega's de belangrijkste rol in dit succes spelen. "Zij zijn degenen die ervoor zorgen dat onze doelstellingen worden bereikt. Ik aanvaard de onderscheiding dan ook namens al onze medewerkers ", aldus Prof. Fischer. "Zij zijn onze grootste troef en de belangrijkste factor in het succes van de fischer groep - Niet de fabrieken of gebouwen".

Roland Kamm, voormalig voorzitter van de raad van bestuur van Kärcher verklaarde: "Je kunt zien dat Klaus Fischer van zijn medewerkers houdt en dat hij zelf ook geliefd is. Klaus Fischer staat altijd klaar voor zijn personeel".

De prijsuitreiking was het hoogtepunt van de 4e wereldwijde DHZ-top in de Zweedse hoofdstad. De tweedaagse top is wereldwijd hét toonaangevende evenement voor retailers en fabrikanten in de Doe-Het-Zelf en tuinbouw sector. Klaus Fischer is pas de vierde persoon die de 'Global DIY Lifetime Award' in ontvangst mocht nemen. Vorige ontvangers van deze prijs waren mede-oprichter van Obi, Manfred Maus, Ray Colman, voormalig CEO van Woodie's DIY, en Jim Inglis van Home Depot.

Klaus Fischer ontving de 'Global DIY Lifetime Award 2016' uit handen van John W. Herbert, algemeen secretaris van EDRA, Régis Degelcke, voorzitter van EDRA, Roland Kamm van Kärcher, Reinhard Wolff, voorzitter van fediyma en Ralf Rahmede, managing director van fediyma en directeur van Haus & Garten eV (op de foto van links naar rechts)

Over fischer
Het wereldwijd opererende fischer is het enige bedrijf met eigen ontwikkelings- en productievoorzieningen in alle belangrijke onderdelen van de bevestigingstechnologie. Hierdoor is fischer in staat talloze bevestigingsoplossingen te produceren voor een grote reeks van toepassingen voor zowel de vakman als de Doe-Het-Zelver. Tegelijkertijd is er voldoende flexibiliteit om oplossingen op maat te ontwikkelen. Mede hierdoor is fischer toonaangevend in de bevestigingstechnologie. Naast de welbekende ankers en pluggen biedt fischer veel meer oplossingen, waaronder het installatietechnische programma voor leidingwerk, sanitair, verwarming en ventilatie, haar E-fix assortiment voor elektrabevestigingen, een zeer breed en diep schroeven assortiment evenals het Solar-fix assortiment voor het bevestigen van zonnepanelen. Het volledige assortiment evenals diverse documentatie en services vindt u op www.fischer.nl.

Geplaatst in:

Fotobijschrift:
Klaus Fischer ontving de 'Global DIY Lifetime Award 2016'.

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling marketing van fischer Benelux
Tel. (035) 695 66 66
E-mail:marketing@fischer.nl.