PC Emerg. Eur. Prop. Fund N.V. update financiering acquisitie Polen

Tijdens de algemene vergadering van aandeelhouders op 21 juni 2016 zal het management een nadere toelichting geven op de (financiering van de) Poolse acquisitie.

De aankoop van de 11 grootschalige winkellocaties in regionale steden in Polen ter waarde van EUR 27,4 miljoen zal gefinancierd worden door middel van een banklening van circa EUR 13 miljoen, een lening van de verkoper van circa EUR 6,2 miljoen, de uitgifte van nieuwe aandelen voor circa EUR 5,9 miljoen en de uitgifte van converteerbare obligaties voor EUR 3,5 miljoen. De Capital Raise van EUR 9,4 miljoen wordt volledig onderschreven. Het management verwacht de acquisitie in de maand juli te kunnen afronden.

De uitgifte van nieuwe aandelen zal plaatsvinden middels een claimemissie waarbij bestaande aandeelhouders en bestaande obligatiehouders een voorkeursrecht krijgen. Voor deze claimemissie en de aanbieding van de converteerbare obligaties is op korte termijn een volledig prospectus beschikbaar. De acquisitie zal positief bijdragen aan het resultaat van het Property Fund over 2016 en is een eerste stap in de richting van de verdere groeiplannen die het Property Fund heeft voor de komende jaren.

Palmer Capital Emerging Europe Property Fund N.V. belegt in commercieel vastgoed in Midden Europa. Aandelen van het fonds (ISIN-code NL0006311706) zijn dagelijks verhandelbaar via Euronext Amsterdam als closed-end beleggingsfonds.

Voor meer informatie:
Arcona Capital Fund Management B.V.
E-mail: info@arconacapital.com

Arcona Capital Nederland N.V.

Deventer