MLOZ in productie met Sapiens IDIT Solution

HERZLIYA, Israël, June 20, 2016 /PRNewswire/ --

MLOZ ontwikkelt en implementeert nieuwe medische producten, gebruikmakend van de flexibiliteit en krachtige mogelijkheden van de de oplossingen voor eigendom en ongevallen
van Sapiens
Sapiens International Corporation [http://www.sapiens.com ] , een toonaangevende wereldwijde leverancier van software-oplossingen voor de verzekeringssector, met een groeiende aanwezigheid in de financiele dienstverlening, heeft vandaag medegedeeld dat  Mutualites Libres/Onafhankelijke Ziekenfondsen (MLOZ) [http://www.mloz.be ], een in Belgie gevestigde nationale federatie van onafhankelijke ziekenfondsen, nu in productie is met de administratie oplossing Sapiens IDIT [http://www.sapiens.com/solutions/sapiens-pc ].
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120508/531104 )

Sapiens IDIT ondersteunt nu de aanvullende en particuliere ziektekostenverzekering voor het eerste ziekenfonds van MLOZ, met een geplande uitrol van de productie naar de rest van de ziekenfondsen gedurende een periode van zes maanden. Nadat de bedrijfsimplementatie is voltooid, is MLOZ van plan om het oude legacy systeem af te schaffen.
De initiele in-productie omgeving van MLOZ betreft de inzet van twee zorgproducten om claims voor hospitalisatie en tandheelkundige zorg te beheren. MLOZ begon het project met als doel een platform te vinden dat in staat is om de verplichte en aanvullende verzekering voor Belgie te ondersteunen. De Sapiens IDIT-oplossing werd geselecteerd na een uitgebreid marktonderzoek en evaluatieproces, en werd vooral gekozen vanwege de flexibiliteit, krachtige technologie en functionaliteit, gecombineerd met de expertise en de leveringsmogelijkheden van Sapiens.
"Onze keuze voor Sapiens en de IDIT-oplossing was oorspronkelijk gebaseerd op de kwaliteit van het product en de onderliggende technologie, maar ook vanwege de uitmuntende reputatie van Sapiens en hun vermogen om te leveren ", aldus Xavier Brenez, CEO van MLOZ. "Vanaf het begin was er sprake van een echt partnerschap en we kijken uit naar een lange en succesvolle relatie tussen MLOZ en Sapiens."
"Sapiens bundelt de krachten om onze wereldwijde aanwezigheid op de verzekeringsmarkt verder te versterken", zegt Roni Al-Dor, voorzitter en algemeen directer van Sapiens.  "Modernisering en migratie vanuit een legacy systeem is nooit eenvoudig. Het succes van deze complexe implementatie vereiste een nauwe samenwerking tussen onze organisaties, opererend als een gezamenlijk team gericht op de zakelijke doelstellingen, tijdschema's en prioriteiten van MLOZ."
De ontwikkeling en opbouw van de MLOZ Sapiens IDIT omgeving was een gezamenlijke inspanning van vier internationale ontwikkelingscentra in Brussel, Sofia, Tel Aviv en Warschau. Het project omvatte een complexe datamigratie onder leiding van het MLOZ-team en het gebruik van de uploading tools van Sapiens.
MLOZ ondervindt al aanzienlijke voordelen van het gebruik van Sapiens IDIT, waaronder:

-  Verbeterde efficientie in het beheer van tandheelkundige producten en portfolio
-  Aanzienlijk lagere onderhoudskosten
-  Snelle ontwikkeling en implementatie van nieuwe producten

Over MLOZ (Mutualites Libres/Onafhankelijke Ziekenfondsen)
MLOZ is de Belgische nationale federatie van onafhankelijke ziekenfondsen, aanbieder van onderlinge, verplichte en aanvullende ziektekostenverzekeringen aan meer dan 18% van de bevolking.
De MLOZ Ziekenfondsen omvatten zes dynamische en niet-politieke 'mutuals' - onderlinge maatschappijen. De ziekenfondsen vormen samen, met meer dan twee miljoen leden, de op twee na grootste ziekteverzekeringsinstantie van het land.
Over Sapiens
Sapiens International Corporation is een toonaangevende, wereldwijd opererende leverancier van software-oplossingen voor de verzekeringssector, met een groeiende aanwezigheid in de financiele dienstverlening. Sapiens biedt fundamentele, allesomvattende oplossingen voor de wereldwijde markt voor algemene verzekeringen, eigendoms- en ongevallenverzekeringen, levensverzekeringen, pensioenen en lijfrente, herverzekering, de pensioensector en ook software voor zakelijk beslissingsmanagement. Het bedrijf heeft een track record van meer dan 30 jaar in het leveren van hoogwaardige software-oplossingen aan meer dan 190 financiele dienstverleners. Het team van Sapiens, dat uit meer dan 1.700 professionals bestaat, werkt via dochterondernemingen, in volledig eigendom, in Noord-Amerika, het Verenigd Koninkrijk, EMEA en Azie -Stille Oceaan. Voor meer informatie: http://www.sapiens.com.

Contact voor beleggers en media
Yaffa Cohen-Ifrah
Chief Marketing Officer en Head of Corporate Communications