Balans en NVA komen met 10 verbeterpunten voor passend onderwijs

Oudervereniging Balans en de Nederlandse Vereniging voor Autisme vinden Passend onderwijs nog geen succes. Zij stellen 10 verbeterpunten voor om passend onderwijs te laten slagen.

Een belangrijke suggestie is het coachen van leerkrachten in sociale vaardigheden zodat zij alle leerlingen, dus ook leerlingen met ontwikkelingsproblemen, op hun eigen niveau les kunnen geven en motiveren. Dat betekent ook meer aandacht voor zelfreflectie bij de leerkracht: hoe kun jij als leerkracht het verschil maken voor deze specifieke leerling!

Daarnaast bevat het 10-puntenplan onder andere een pleidooi voor kleinere klassen (maximaal 24 leerlingen).

Op 29 juni debatteert de Tweede Kamer over de voortgang van Passend onderwijs. Oudervereniging Balans en de Nederlandse Vereniging voor Autisme vragen de Tweede Kamerleden de 10 verbetervoorstellen mee te nemen in het debat, zodat passend onderwijs alsnog een succes kan worden.

Geplaatst in:

Voor vragen kunt u contact opnemen met Joli Luijckx, woordvoerder Balans en NVA,

Oudervereniging Balans

De Bilt