Persupdate Nacht van de Vluchteling 2016

Geachte redactie,

Hierbij stuur ik u een kort overzicht ter afsluiting van de Nacht van de Vluchteling 2016. Een editie die alle records heeft gebroken.

- 2800 mensen namen deel, en haalden (tot nu toe) een recordbedrag op van 1.033.242 euro. De komende weken kan nog gedoneerd worden op www.nachtvandevluchteling.nl
- Nieuw dit jaar was de route Nijmegen-Arnhem. Het heuvelachtige landschap bleek zwaar: in Arnhem kwamen de lopers gemiddeld een uur later over de eindstreep dan in Den Haag.
- De opbrengst van de Nacht gaat naar noodhulp wereldwijd.
- Radio 2 deed de hele nacht live verslag.

Tineke Ceelen, directeur Stichting Vluchteling: "Naast het geweldige geldbedrag, waarmee we veel hulp kunnen verlenen, geeft ook alle positiviteit en betrokkenheid bij deze nacht mij ontzettend veel hoop. De wandelaars vertegenwoordigen een brede groep mensen in ons land, die solidair zijn met vluchtelingen wereldwijd. Ik hoop iedereen weer terug te zien in 2017 tijdens het Hemelvaartsweekend in de nacht van 25 op 26 mei."

Voor foto's, videobeeld en andere informatie over de Nacht van de Vluchteling, kunt u contact opnemen met Bonnie Noorman (bonnienoorman@vluchteling.nl) 06 55134332. www.nachtvandevluchteling.nl

Stichting Vluchteling giro 999