Marc Diepstraten nieuwe voorzitter Belastingadviespraktijk PwC

Met ingang van 1 juli aanstaande is Marc Diepstraten benoemd tot voorzitter van PwC Belastingadviseurs en als lid van de raad van bestuur van PwC Nederland. Marc Diepstraten (49) volgt Sytso Boonstra op die het einde van zijn bestuurstermijn heeft bereikt.

Sytso Boonstra heeft sinds 1 januari 2010 op uitstekende wijze leiding gegeven aan de belastingadviespraktijk van PwC. Per 1 juli gaat hij zich richten op de verdere uitbouw van Tax Reporting Services, zowel in Nederland als internationaal. Daarnaast wordt hij verantwoordelijk voor de dienstverlening aan een aantal grote klanten.

Marc Diepstraten is sinds 1990 werkzaam bij PwC en sinds 2001 als partner. Naast zijn werkzaamheden voor diverse grote klanten, heeft hij een brede bestuurlijke ervaring zoals Transfer Pricing Leader Nederland, Value Change Transformation Leader en Retail &Consumer Industry Leader Nederland.

"Belastingen zijn onderdeel van een brede actuele maatschappelijke discussie. Ik vind het mede daarom een voorrecht om leiding te mogen geven aan de grootste belastingadviespraktijk van Nederland. De belastingadviseur moet meer uit zijn silo treden daar waar het de toepassing van wet- en regelgeving betreft. In het advies aan de cliënt moet de maatschappij meer naar binnen worden gehaald", aldus Diepstraten.

1.Meer informatie vindt u op www.pwc.nl. Voor vragen kunt u terecht bij Thomas Galestien, persvoorlichter, tel: 088-7926177, e-mail thomas.galestien@nl.pwc.com.

2.Bij PwC willen we een bijdrage leveren aan het vertrouwen in de maatschappij en het oplossen van belangrijke problemen. Wij zijn een netwerk van firma's in 157 landen met meer dan 208.000 mensen. Bij PwC in Nederland werken ruim 4.400 mensen met elkaar samen. Wij zien het als onze taak om kwaliteit te leveren op het gebied van assurance-, belasting- en adviesdiensten. Vertel ons wat voor u belangrijk is. Meer informatie over ons vindt u op www.pwc.nl.

PwC

www.pwc.nl