Slechts 13% van de werkgevers haalt het beste uit hun medewerkers

Het overgrote deel van organisaties in Nederland benut lang niet het volledige potentieel van hun werknemers. Dit blijkt uit het onderzoek 'Werkbeleving in Nederland 2016, uitgevoerd door Integron middels een steekproef onder 4400 werkenden. 13% van de organisaties, de top performers, haalt het beste uit haar medewerkers.

Bij top performers zijn medewerkers trotser (80% vs 21%) en eerder bereid de eigen werkgever aan te bevelen (58% vs 14%.). Ook zeggen meer medewerkers het beste uit zichzelf te halen bij een top performer vergeleken met gemiddeld Nederland (90% vs 20%).

De sleutel naar een Top Performer is de tevredenheid. Deze is al jaren gelijk. Dit tevredenheidsgemiddelde van een 7.0 staat gelijk aan 50% verbeterpotentieel. Dit betekent dat de helft van de werkenden stelt dat organisatie- en werkbelevingsaspecten voor verbetering vatbaar zijn.

Over Integron
Integron is een toonaangevend onderzoeks- en adviesbureau op het gebied van klant-, medewerker- en intern klantonderzoek. Integron weet hoe belangrijk klanten en medewerkers voor organisaties zijn. Integron biedt onderzoek en inzicht en informeert en activeert organisaties om het beste uit klant en medewerker te halen. Het bureau is lid van ESOMAR, een wereldwijde organisatie voor marktonderzoekers en MOA (MarktOnderzoekAssociatie).

Note voor redactie
Voor meer informatie over het rapport Werkbeleving in Nederland 2016 en Integron kunt u contact op nemen met de afdeling marketing van Integron via telefoonnummer 010-4115966 of per e-mail: info@integron.nl. Het rapport zelf is te downloaden op http://www.integron.nl/werkbeleving-downloads/werkbeleving-rapporten/rapport-werkbeleving-nederland-2016/

Integron B.V.

Rotterdam