Online leren populairste leermethode voor de toekomst

Afgelopen jaar werd een recordaantal werkgerelateerde trainingen online gevolgd

EINDHOVEN - Online leren is al jaren aan een sterke opmars bezig, maar staat nu met stip op 1 als populairste leermethode voor de toekomst. Dat blijkt uit een onderzoek onder duizend Nederlanders. Cursisten volgden een recordaantal werkgerelateerde trainingen, waarvan de helft online.


Online leren is de norm geworden, zo blijkt uit de onderzoeksresultaten. De helft van alle Nederlanders (49%) heeft al ervaring met online leren, van wie 55% deze leervorm aanraadt aan vrienden of familie. 45% geeft aan in de toekomst online te willen leren. Eén op de drie Nederlanders (36%) volgde het afgelopen jaar een werkgerelateerde training. Nooit eerder was dat percentage zo hoog.

Voor het derde jaar op rij onderzocht Markteffect in opdracht van GoodHabitz het leergedrag en de leerbehoeftes van Nederlanders. Net als vorig jaar geven vrijwel alle respondenten (87%) aan persoonlijke ontwikkeling (zeer) belangrijk te vinden. Opvallend is de motivatie om te leren: het opdoen van kennis (78%) en het ontwikkelen van vaardigheden (75%) worden beduidend vaker genoemd dan carrière maken (24%).

Online leren populairste leermethode
"Nederlanders zijn meer dan ooit bezig met hun persoonlijke groei. Dat blijkt uit het fors stijgende aantal respondenten dat het afgelopen jaar een werkgerelateerde training volgde. En ze weten dat online trainingen hét middel zijn waarmee ze zich kunnen ontwikkelen", stelt Mike van Tilburg, directeur van GoodHabitz. "Dat online leren de koppositie zou pakken boven klassikale trainingen, blended leren en zelfs leren in de praktijk, lag in de lijn der verwachting. Maar de snelheid en overtuiging waarmee deze ontwikkeling zich voltrekt, heeft me positief verrast."

Geplaatst in:

Noot voor de redactie:
Het whitepaper en bijpassend beeldmateriaal zijn op te vragen via onderstaande contactgegevens.
Voor meer informatie:
GoodHabitz
Willemstraat 1
5611 HA Eindhoven
040 - 244 48 50
www.goodhabitz.com
Contactpersoon: Mike van Tilburg, directeur mike@goodhabitz.com

Markteffect
Begijnenhof 4-6
5611 EL Eindhoven
040 - 239 22 90
www.markteffect.nl
Contactpersoon: Edgar de Beule, directeur e.debeule@markteffect.nl

GoodHabitz

plaats:
Eindhoven
website:
http://www.goodhabitz.com

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234