Xerox benoemt Ashok Vemuri als CEO van afgesplitste BPO

Xerox benoemt Ashok Vemuri als CEO van afgesplitste Business Process Outsourcing organisatie

Breukelen, 14 juni 2016 - Xerox maakt vandaag bekend dat Ashok Vemuri als CEO van de Business Process Outsourcing (BPO) organisatie aantreedt, een van de twee onafhankelijke beursgenoteerde ondernemingen na opsplitsing van Xerox. Vemuri zal per 1 juli 2016 in dienst treden bij Xerox als CEO van Xerox Business Services, LCC en executive vice president van Xerox Corporation, totdat de separatie is voltooid.

Ursula Burns, voorzitter en huidige CEO van Xerox: "Ashok's diepgaande ervaring in de sector en zijn bewezen trackrecord van het leiden naar groei en corporate transformaties zijn van grote waarde voor het toekomstige succes van het BPO bedrijf. Hij is een uitstekend leider met de juiste combinatie van operationele, financiële en commerciële ervaring om succesvol de toekomstgerichte strategie van onze BPO organisatie vorm te geven. Ik kijk ernaar uit om samen met Ashok het nieuwe BPO bedrijf met succes te starten en voort te bouwen op de huidige positie als marktleider."

"Ik ben erg verheugd om in deze fase, waarin Xerox een nieuwe weg inslaat, aan de slag te gaan. De BPO organisatie is al actief in verschillende aantrekkelijke markten en heeft een indrukwekkende klantenlijst die wereldwijde topmerken en vitale overheidsinstanties bevat. Voor het standalone BPO bedrijf liggen veel nieuwe kansen in het verschiet als we de bestaande diversiteit in vaardigheden benutten en gaan werken vanuit een waardecreatie-strategie met meer focus op de voordelen voor klanten, medewerkers en aandeelhouders", aldus Vemuri.

Ashok Vemuri
Vemuri was voorheen president en CEO van IGATE Corporation, een wereldwijd technologie en services bedrijf gevestigd in New Jersey, waar hij tevens lid was van de Raad van Bestuur. In zijn functie heeft Vemuri in de periode 2013 tot 2015 met succes de resultaten, de go-to-market strategie en het merk getransformeerd en bovendien een zeer succesvolle, strategische verkoop gerealiseerd van het bedrijf aan Capgemini. Onder leiding van Vemuri werd IGATE de enige IT-dienstverlener die de Fortune 100 van snelst groeiende bedrijven in 2014 behaalde.

Voorafgaand aan zijn carrière bij IGATE vervulde Vemuri veertien jaar diverse leiderschap en business development rollen bij Infosys, een wereldwijde consulting en IT-dienstverlener. Van 2011 tot 2013 was hij lid van de Raad van Bestuur. Van 2012 tot 2013 functioneerde hij als senior vice president en was hij wereldwijd verantwoordelijk voor Manufacturing en Engineering Services. Vemuri werd tevens gezien als grondlegger van het verticale go-to-market model van het bedrijf.

Vemuri is lid van het World Economic Forum IT Board of Governors. Hij won de Board of Asia Outstanding Entrepreneur Award en de IAIR Businessman of the Year award in 2015. Vemuri behaalde een Bachelor of Science met een onderscheiding in natuurkunde aan het St. Stephen's College in Delhi. Hij behaalde zijn MBA aan het Indian Institute of Management in Ahmedabad.

Separatie
Op 29 januari 2016 heeft Xerox een separatie aangekondigd. De organisatie wordt opgedeeld in twee onafhankelijke, beursgenoteerde ondernemingen - een Document Technologie bedrijf bestaande uit Document Technologie en Document Outsourcing en een BPO organisatie. Xerox heeft als doel om in juli 2016 haar definitieve Form 10 registratieverklaring bij de U.S. securities en Exchange Commission in te dienen. De transactie is naar verwachting afgerond tegen het einde van 2016.

BPO
Als marktleider zal de BPO organisatie, bedrijven en overheidsinstellingen helpen met het beheer van transactie-intensieve processen rond patiënten, forenzen, reizigers, burgers en werknemers. BPO boekte over 2015 een omzet van circa 7 miljard dollar, waarvan meer dan 90 procent herhalingsomzet. BPO richt zich op aantrekkelijke groeimarkten, zoals de transportwereld, gezondheidszorg, zakelijke dienstverlening en de overheidssector.

Document Technology
Het Document Technology bedrijf, met een omzet van 11 miljard dollar gaat de markt aanvoeren met hoogwaardige technologie, oplossingen en innovaties op het gebied van documentmanagement en documentoutsourcing.

Forward-Looking Statements
This release contains "forward-looking statements" as defined in the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. The words "anticipate," "believe," "estimate," "expect," "intend," "will," "should" and similar expressions, as they relate to us, are intended to identify forward-looking statements. These statements reflect management's current beliefs, assumptions and expectations and are subject to a number of factors that may cause actual results to differ materially. Such factors inc lude but are not limited to: changes in economic conditions, political conditions, trade protection measures, licensing requirements and tax matters in the United States and in the foreign countries in which we do business; changes in foreign currency exchange rates; our ability to successfully develop new products, technologies and service offerings and to protect our intellectual property rights; the risk that multi-year contracts with governmental entities could be terminated prior to the end of the contract term and that civil or criminal penalties and administrative sanctions could be imposed on us if we fail to comply with the terms of such contracts and applicable law; the risk that our bids do not accurately estimate the resources and costs required to implement and service very complex, multi-year governmental and commercial contracts, often in advance of the final determination of the full scope and design of such contracts or as a result of the scope of such contracts being changed during the life of such contracts; the risk that subcontractors, software vendors and utility and network providers will not perform in a timely, quality manner; service interruptions; actions of competitors and our ability to promptly and effectively react to changing technologies and customer expectations; our ability to obtain adequate pricing for our products and services and to maintain and improve cost efficiency of operations, including savings from restructuring actions and the relocation of our service delivery centers; the risk that individually identifiable information of customers, clients and employees could be inadvertently disclosed or disclosed as a result of a breach of our security systems; the risk in the hiring and retention of qualified personnel; the risk that unexpected costs will be incurred; our ability to recover capital investments; the risk that our Services business could be adversely affected if we are unsuccessful in managing the start-up of new contracts; the collectability of our receivables for unbilled services associated with very large, multi-year contracts; reliance on third parties, including subcontractors, for manufacturing of products and provision of services; our ability to expand equipment placements; interest rates, cost of borrowing and access to credit markets; the risk that our products may not comply with applicable worldwide regulatory requirements, particularly environmental regulations and directives; the outcome of litigation and regulatory proceedings to which we may be a party; the possibility that the proposed separation of the Business Process Outsourcing (BPO) business from the Document Technology and Document Outsourcing business will not be consummated within the anticipated time period or at all, including as the result of regulatory, market or other factors; the potential for disruption to our business in connection with the proposed separation; the potential that BPO and Document Technology and Document Outsourcing do not realize all of the expected benefits of the separation; and other factors that are set forth in the "Risk Factors" section, the "Legal Proceedings" section, the "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations" section and other sections of our Quarterly Report on Form 10-Q for the quarter ended March 31, 2016 and our 2015 Annual Report on Form 10-K filed with the Securities and Exchange Commission. Xerox assumes no obligation to update any forward-looking statements as a result of new information or future events or developments, except as required by law.

Over Xerox
Xerox helpt bij de verandering van de manier waarop wij werken. Met de expertise in imaging, bedrijfsprocessen, analytics, automatisering en kennis van wat gebruikers willen, verbetert Xerox de workflow en wordt productiviteit, efficiëntie en personalisering versterkt. De medewerkers creëren in 180 landen betekenisvolle innovaties en bieden business process dienstverlening, printapparatuur, software en oplossingen die het verschil maken voor Xerox-klanten en hun klanten. Op 29 januari heeft Xerox een splitsing aangekondigd. De organisatie wordt opgedeeld in twee onafhankelijke, beursgenoteerde ondernemingen, een business proces outsourcing bedrijf en een document technology bedrijf. Xerox verwacht de separatie eind 2016 te voltooien. Vind meer informatie over Xerox Nederland op www.xerox.nl.

Xerox(r) en Xerox zijn handelsmerken van Xerox Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.

Voor meer informatie, kijk op www.xerox.nl, of neem contact op met:
Xerox (Nederland) B.V.
Voor algemene vragen: +31 (0)346 255255 informatie@xerox.com en voor perszaken:
Patty de Jong, +31 (0)346 255770, patty.dejong@xerox.com

Marcommit (voor Xerox)
Jill Faro of Rosalie Hage +31 (0)35 5822730, xerox@marcommit.nl

Marcommit

plaats:
Breukelen
website:
http://www.marcommit.nl

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234