UNETO-VNI hoopt op overname van winkels Scheer en Foppen

Brancheorganisatie UNETO-VNI hoopt dat zich alsnog geïnteresseerde partijen melden voor overname van vestigingen van elektronicaketen Scheer en Foppen. Voorzitter Titia Siertsema van de elektronicakoepel: 'Scheer en Foppen is één van onze grootste detailhandelsleden. We leven mee met de bijna 475 werknemers en hun gezinnen die nu in onzekerheid verkeren.'

Volgens UNETO-VNI voorzitter Titia Siertsema is Scheer en Foppen in de kern een prachtig bedrijf. 'Er is veel deskundigheid bij de werknemers in de 56 filialen. We hopen dat zoveel mogelijk werkgelegenheid behouden blijft.'

Volgens Siertsema heeft Scheer en Foppen tijdig geïnvesteerd in de noodzakelijke koppeling tussen fysieke winkels en webshops. 'Het bedrijf liep daarin voorop. Grote prijsdruk en hevige concurrentie van webwinkels hebben helaas geleid tot dit faillissement.'

Geplaatst in:

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met:
Dick Reijman 079 325 07 53/ 06 224 116 60, d.reijman@uneto-vni.nl, www.uneto-vni.nl, www.twitter.com/unetovni

Over UNETO-VNI
UNETO-VNI vertegenwoordigt 90 procent van de omzet van de installatiebranche. De circa 4.500 aangesloten installatiebedrijven bieden aan 120.000 personen werkgelegenheid. Hun omzet bedraagt circa 11 miljard euro. Installatiebedrijven zijn actief in de woningbouw, utiliteitsbouw, de industrie en de infrastructuur, met ontwerp, installatie en beheer.
Behalve installatiebedrijven zijn bij UNETO-VNI 1.300 bedrijven aangesloten die tot de technische detailhandel behoren: winkelbedrijven die witgoed, bruingoed, verlichting, computers, hifi- en telecommunicatieapparatuur verkopen en repareren. Zij zijn goed voor een omzet van circa 2,7 miljard euro.

UNETO - VNI

Zoetermeer