Forse omzetgroei voor supermarkten in mei 2016

Aantal supermarktbezoeken stijgt met 2%

De supermarktomzet is in mei met 5,0% gestegen van Euro 3,23 miljard (mei 2015) naar Euro 3,39 miljard (mei 2016). Per kassabon lag het bedrag 3% hoger dan in vergelijking met dezelfde maand in 2015. De waarde van de kassabon steeg van Euro 22,44 (mei 2015) naar Euro 23,11 (mei 2016), terwijl er in mei 2016 ook 2,0% meer supermarktbezoeken hebben plaatsgevonden.
De supermarktomzet was vooral erg hoog in de weken van Hemelvaart en Pinksteren.

Eerste 5 maanden 2016 stijging supermarktomzet van 3% t.o.v. 2015
In de eerste 5 maanden van 2016 steeg de supermarktomzet met 3% naar 14,59 miljard euro ten opzichte van 14,16 miljard (eerste 5 maanden van 2015). De belangrijkste oorzaak van deze stijging is de toename in het aantal supermarktbezoeken (+2%).

Geplaatst in:

Over GfK
GfK biedt betrouwbare markt- en consumenteninformatie waardoor klanten betere beslissingen kunnen nemen. Over de hele wereld combineren meer dan 13.000 marktonderzoek experts hun passie met de jarenlange onderzoekservaring van GfK. Hierdoor is GfK in staat om wereldwijde inzichten te koppelen aan lokale marktinformatie uit meer dan 100 landen. Door gebruik te maken van innovatieve technologieën, zet GfK big data om in smart data. Hierdoor kunnen onze klanten hun concurrentievoordeel verbeteren en krijgen zij meer inzicht in de keuzes en ervaringen van hun consumenten.

Voor meer informatie: www.gfk.com/nl of volg GfK op Twitter: https://twitter.com/GfK_nl

Joop Holla
Research Director | Consumer Experiences