Automobility LA(TM) kondigt jurypanel en sprekers aan voor het 2017 Design & Developer Program

Deskundigen van de Gemeenteafdeling Verkeer van de City of Los Angeles, alsmede deskundigen van Mattel, Microsoft, Under Armour & andere ondernemingen zullen bespreken en evalueren wat de kracht van het ontwerp is met betrekking tot de vormgeving van toekomstige steden en mobiliteit

LOS ANGELES, 9 november 2017 /PRNewswire/ -- De Los Angeles Auto Show [https://laautoshow.com/] (LA Auto Show®) en AutoMobility LA [https://automobilityla.com/](TM) maakten vandaag hun line-up van beroemdheden bekend die zullen deelnemen aan het 2017 Design & Developer Program [Ontwerp- en Ontwikkelaarsprogamma]. Het Design & Developer Program van de show dat gehost zal worden tijdens de AutoMobility LA op woensdag 29 november 2017, in het wereldwijde epicentrum voor voertuigontwerpen, zal onder andere bestaan uit een discussiepanel, competitie, receptie en afterparty.

http://mma.prnewswire.com/media/600627/LAAS_SAB_black_cmyk.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/600627/LAAS_SAB_black_cmyk.jpg]

De kern van het ontwerpprogramma van AutoMobility LA bestaat uit de jaarlijkse Design & Developer Challenge [Ontwerp- en Ontwikkelaarsuitdaging], dat gepresenteerd zal worden door Microsoft en waar deelnemers zullen strijden om drie verschillende onderscheidingen - respectievelijk de Judges', Industry Award en de People's Pick Award. Een commissie van deskundigen, geselecteerd door de beursorganisatoren, zal elke inzending beoordelen alvorens zij 5 finalisten zullen selecteren die hun concepten live tijdens de AutoMobility LA zullen presenteren; de winnaar van de 2017 Judges' Pick Award zal op 29 november, direct na de presentaties aangekondigd worden.

Teams die aan de uitdaging meedoen, zullen een korte film met ondersteunende documenten indienen die door de jury zullen worden beoordeeld; de jury zal elk concept evalueren op basis van criteria waaronder algehele creativiteit, vorm en functie van "slimmere" voertuigen en gebouwen, de impact op het leven van mensen, het gebruik van de datasets van Los Angeles en de integratie van het thema voor dit jaar: "Smarter L.A. 2060".

"Voor een stad die zo fundamenteel gevormd wordt door de aanwezigheid van de auto, willen we zien hoe de deelnemers onze gegevens zullen gebruiken voor mobiliteits- en infrastructuuroplossingen voor 2060," aldus Seleta Reynolds, General Manager van Los Angeles' Department of Transportation en jurylid van de Design & Developer Challenge voor dit jaar. "We hopen dat de teams ons zullen inspireren om te dromen hoe technologie de stad zal kunnen dienen wanneer zelfrijdende auto's gearriveerd zijn en het vervoer verticaal zal worden."

De jury van de Design & Developer Challenge:


-- Clay Dean, Under Armour, Chief Innovation Officer
-- Chris Down, Hot Wheels at Mattel, Inc., Senior Vice President & Global
Brand General Manager
-- Riccardo Giraldi, Microsoft NEXT, Principal Creative Director
-- Stewart Reed, Art Center College of Design, Hoofd Transportation Design
-- Seleta Reynolds, City of Los Angeles Department of Transportation,
General Manager
-- Jamie Sciturro, Autodesk, Solution Executive
-- Danny Stillion, IDEO, Partner & Executive Design Director
Voorafgaand aan de presentaties van de finalisten op woensdag 29 november, zal het Design & Developer Program van de AutoMobility LA beginnen met een provocerend gesprek over de rol die voertuigontwerp, UX-ontwerp, urbanisme, kunst en cultuur zal spelen in de toekomst van mobiliteit.

Het "Design's Power to Shape the Future" gesprek zal gevoerd worden door:

Panelleden:


-- Mike Milley, Designworks, A BMW Group Company, Foresight + Innovation
Director
-- Riccardo Giraldi, Microsoft NEXT, Principal Creative Director
-- Seleta Reynolds, City of Los Angeles Department of Transportation,
General Manager
Moderator:


-- Frances Anderton, KCRW's DnA: 'Design and Architecture' podcast, host en
producent
Om de steeds breder wordende transportsector weer te geven, hebben de organisatoren van de AutoMobility LA een diverse mix van sprekers en juryleden uitgekozen om deel te nemen aan het Design & Developer Program. Daarnaast heeft de show de gerenommeerde grafisch ontwerper Osvaldo Casanova aangesteld om de essentie vast te leggen van "Smarter L.A. 2060"- het thema voor de 2017 Design & Developer Challenge. De officiële poster van de Design & Developer Challenge toont naast het "L.A. 2060"-logo, een atleet tijdens een hoogsprong, terwijl het hindernissen overwint en voortgang boekt met betrekking tot de problemen op het gebied van stadsplanning en het vervoer, problemen waarmee de City of Los Angeles al tientallen jaren mee te kampen heeft. Zowel de visuele activa gecreëerd door teams die deelnemen aan de Challenge en Casanova's gedenkspeld en illustratieontwerpen zullen het fictieve toekomstige bod van Los Angeles om in 2060 een wereldwijd sportevenement te organiseren tot leven brengen.

Vanaf 1 december zullen professionals uit de industrie en het grote publiek de mogelijkheid hebben om alle inzendingen van dit jaar te bekijken en om op www.automobilityla.com of www.laautoshow.com te stemmen voor hun favoriete concept. De winnaar van de Industry Pick Award en de People's Pick Award zullen in de week van 11 december worden aangekondigd.

Professionals uit de industrie en de media, overheidsfunctionarissen en de academische ontwerpgemeenschap die zich voor AutoMobility LA geregistreerd hebben, zijn allemaal uitgenodigd om getuige te zijn van en deel te nemen aan de viering van het Design & Developer Program voor dit jaar, dat op woensdag, 29 november zal plaatsvinden. Het programma begint om 15:50, na een hele dag met debuutvertoningen van voertuigen. Het panel, de presentaties van de finalisten, de receptie en de afterparty om te netwerken zullen allemaal plaatsvinden in het Technology Pavilion van het Los Angeles Convention Center.

Ga voor meer informatie over het Design & Developer Program naar: http://automobilityla.com/design-developer-program/ [http://automobilityla.com/design-developer-program/]

FGa voor meer informatie over AutoMobility LA en de LA Auto Show naar: http://www.automobilityla.com/ [http://www.automobilityla.com/] and http://laautoshow.com/ [http://laautoshow.com/].

Over de Los Angeles Auto Show en AutoMobility LA

De Los Angeles Auto Show (LA Auto Show®), opgericht in 1907, is de eerste belangrijke Noord-Amerikaanse autoshow van het jaar. In 2016, ging de Press & Trade Days op in de Connected Car Expo (CCE) en werd de AutoMobility LA(TM) de eerste vakbeurs binnen de branche waarbij de technologie- en autobranche samenkwamen om nieuwe producten en technologieën te introduceren en de meest belangrijke kwesties over de toekomst van transport en mobiliteit te bespreken. AutoMobility LA 2017 zal plaatsvinden in de Los Angeles Convention Center van 27-30 november en zal de onthulling van nieuwe voertuigen van verschillende fabrikanten omvatten. De LA Auto Show 2017 zal van 1-10 december voor het grote publiek geopend worden. AutoMobility LA is waar de nieuwe autobranche zaken doet, baanbrekende nieuwe producten onthult en strategische aankondigingen maakt in de aanwezigheid van mondiale media- en brancheprofessionals. LA Auto Show wordt ondersteund door de Greater L.A. New Car Dealer Association en wordt geëxploiteerd door ANSA Productions. Om de meest actuele berichtgeving en informatie over de show te ontvangen, kunt u LA Auto Show op Twitter via twitter.com/LAAutoShow [https://twitter.com/LAAutoShow], op Facebook via facebook.com/LAAutoShow [http://www.facebook.com/LAAutoShow/] of op Instagram via https://www.instagram.com/laautoshow/ [https://www.instagram.com/laautoshow/] volgen of u kunt zich aanmelden op http://www.laautoshow.com/ [http://www.laautoshow.com/] voor het ontvangen van nieuwsberichten. Ga voor meer informatie over AutoMobility LA naar http://www.automobilityla.com/ [http://www.automobilityla.com/].

Contactpersonen media:
Brian Alexander/Amanda Niklowitz
JMPR Public Relations, Inc.
(818) 992-4353
balexander@jmprpublicrelations.com [mailto:balexander@jmprpublicrelations.com]
aniklowitz@jmprpublicrelations.com [mailto:aniklowitz@jmprpublicrelations.com]

Logo - http://mma.prnewswire.com/media/600627/LAAS_SAB_black_cmyk.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/600627/LAAS_SAB_black_cmyk.jpg]

Web site: http://www.laautoshow.com/

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234