NorthStar Realty Europe verhuurt vijf verdiepingen in Trianon Tower (Frankfurt) aan Deutsche Bundesbank op een nieuw 10-jarencontract

NEW YORK, 9 mei, 2017 /PRNewswire/ --

-- Deutsche Bundesbank huurt extra 7.000 m(2) verdeeld over vijf
verdiepingen
-- Op één na grootste huurtransactie in Frankfurt in 2017
NorthStar Realty Europe ("NRE") en Deutsche Bundesbank, de Duitse Federale bank, hebben een 10-jarig contract ondertekend inzake de huur van 7.000 m(2) kantoorruimte in de Trianon-toren. Het betreft hier een van de grootste huurtransacties in Frankfurt dit jaar. De Deutsche Bundesbank verlengde tevens de huur voor de huidige kantoorruimtes met twee jaar, waarmee de bank opnieuw blijk geeft van diens langjarige commitment aan het gebouw. Dientengevolge zal de bank tot 2027 een oppervlak van in totaal 21.500 m(2), verdeeld over 16 verdiepingen, bezetten.

Het commitment van de Deutsche Bundesbank komt voort uit een aanzienlijke kapitaalinvestering t.b.v. renovatie van het in 2015 door NRE aangekochte pand, evenals uit een programma voor herpositionering van de toren als dominant herkenningspunt van Frankfurt CBD.

De Trianon Tower, centraal gelegen aan de Mainzer Landstrasse 16, heeft een opvallende driehoeksvorm en is een van de meest iconische kantoorgebouwen in Duitsland. De toren is met zijn 186 meter en ruim 47 verdiepingen het op zes na hoogste kantoorgebouw in Duitsland en heeft een verhuurbaar oppervlak van in totaal 66.000 m(2). De Trianon Tower werd in 2012 als LEED Gold-gebouw gecertificeerd.

Naast de Deutsche Bundesbank zijn nog andere vooraanstaande huurders in de toren aanwezig, zoals Deka Group en Investment Manager Franklin Templeton, die de huur voor 4.200 m(2) in december 2015 met 10 jaar verlengde.

Mahbod Nia, CEO van NRE zei het volgende: "Sinds de aankoop hebben we veel geld en middelen in de renovatie en de herpositionering van dit opvallende onroerende goed geïnvesteerd. De Trianon Tower is een van de beste kantoorpanden van Frankfurt en we zijn bijzonder verheugd over het feit dat de Deutsche Bundesbank heeft besloten om diens aanwezigheid in en commitment aan ons gebouw te verlengen."

Geheel los daarvan heeft NRE recent een nieuw huurcontract afgesloten voor 2.700 m(2) in een ander pand in Frankfurt, aan de Uhlandstrasse. Hiermee verhoogt NRE de bezettingsgraad van het pand 87% naar 100%.

Over de Trianon Tower
Het pand werd in 1993 gebouwd en is een ontwerp van AS & P Albert Speer & Partner, Novotny Maehner Associates, HPP Hentrich-Pteschnigg & Partner. Kijk voor meer informatie op: www.trianon-frankfurt.de [http://www.trianon-frankfurt.de/].

Over NorthStar Realty Europe
NorthStar Realty Europe Corp. is een commerciële vastgoedonderneming en eigenaar van hoogwaardige kantoorpanden Europa, voornamelijk in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. De REIT-onderneming wordt beheerd door een dochteronderneming van Colony NorthStar, Inc. , een vooraanstaande, wereldwijd actieve vastgoedonderneming en vermogensbeheerder. Kijk voor meer informatie over NorthStar Realty Europe Corp. op: www.nrecorp.com. [http://www.nrecorp.com/]

CONTACT: CONTACTPERSOON VOOR DE PERS: Finsbury: Gordon Simpson / Jenny Bahr, NRE@finsbury.com / +1 855 527-8539 / +44 (0) 20 7251 3801

PR Newswire