Vereniging voor kankerimmunotherapie CIMT: Cancer Immunotherapy Award voor Nederlandse immunohematoloog Cornelis Melief

MAINZ, Duitsland, May 9, 2017 /PRNewswire/ --

Op 10 mei 2017 zal de Nederlandse immunohematoloog prof. dr. Cornelis (Kees) Melief worden geëerd vanwege zijn levenslange inzet voor onderzoek naar kankerimmunotherapie. De prijs, waaraan een bedrag van EUR 10.000 is verbonden, zal voor de eerste keer worden uitgereikt door CIMT, de vereniging voor kankerimmunotherapie die in Mainz, Duitsland, is gevestigd. Kees Melief is emeritus-professor aan de Universiteit Leiden en oprichter en CSO van ISA Pharmaceuticals.

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/508961/Prof__Dr__Cornelis_Melief.jpg )

De toekenningscommissie benadrukt Meliefs ongekende bijdrage aan de ontwikkeling van translationeel onderzoek naar kankerimmunotherapie in Europa. Zijn levenswerk is vooral toegewijd geweest aan het onderzoek naar immunologische kankermechanismen en naar de ontwikkeling van celtherapieën en therapeutische vaccinatiestrategieën.

"Kees Melief is een uitzonderlijke onderzoeker, die een hele generatie wetenschappers heeft geïnspireerd", stelt prof. dr. Christoph Huber, President van CIMT, over de beslissing van de toekenningscommissie.  "Kees Melief heeft met zijn gepassioneerde wetenschappelijke werk decennialang als geen ander de Europese kankerimmunotherapie gevormd. Hij richtte Europese bedrijven op, realiseerde onderzoeksnetwerken en inspireerde veel jonge wetenschappers om in dat vakgebied te gaan werken."

De onderscheiding zal op woensdag 10 mei worden uitgereikt in de Frankfurter Hof in Mainz, Duitsland, als onderdeel van het tweedaagse wetenschappelijke symposium ter gelegenheid van de vijftiende verjaardag van de vereniging voor kankerimmunotherapie, CIMT. De ceremonie begint om 17.30 uur.

Over CIMT

CIMT is een van de wereldwijd toonaangevende organisaties en communicatieplatforms voor onderzoekers, artsen, industriële bedrijven en regelgevende instanties. Het hoofdkantoor van de vereniging is gevestigd in Mainz, Duitsland. CIMT onderhoudt relaties met talloze internationale immunotherapiecentra en onderzoeksnetwerken. Kijk voor meer informatie over CIMT op http://www.cimt.eu en http://www.meeting.cimt.eu

Vertegenwoordigers van de pers die geïnteresseerd zijn in het houden van interviews op locatie, kunnen contact opnemen met Christine Castle

Association for Cancer Immunotherapy CIMT