Booking.com onthult de belangrijke rol die hosts spelen voor reizigers

AMSTERDAM, 9 april 2019 /PRNewswire/ -- Booking.com maakt bekend wat voor gasten de belangrijkste motivaties zijn om in verschillende soorten accommodaties te verblijven, en welke rol hosts, managers en eigenaren hierin spelen. Omdat reizigers bij het plannen van hun volgende trip nu meer keuze hebben dan ooit, is het voor een host essentieel om een goede ervaring te bieden. Anders lopen ze het risico dat hun gasten naar een andere accommodatie toe gaan.

In een onderzoek van Booking.com onder 21.500 reizigers wereldwijd geeft 40% van de Nederlandse reizigers aan dat hun verblijf beter werd omdat de host alles wilde doen voor een onvergetelijk verblijf. Daarnaast geeft 72% dat het grootste voordeel is dat ze zich daardoor 'thuis voelen', en 52% zegt dat ze bij 'persoonlijke' accommodaties de lokale kennis van de eigenaar kunnen gebruiken. Hiermee hoopt een kwart (25%) oplichterij te voorkomen en geld te besparen.

Maar het is soms lastig om een goede host te zijn. Hosts moeten een balans vinden tussen het bieden van de best mogelijke ervaring en de juiste mate van persoonlijke benadering. 64% van de Nederlandse reizigers wil hun host tijdens het verblijf maar één keer zien om zich welkom te voelen, en driekwart (75%) wil dat de host hun behoefte aan persoonlijke ruimte respecteert: privacy is het belangrijkst.

OVER BOOKING.COM

Bij Booking.com verbinden we reizigers met de grootste keuze wereldwijd van geweldige plekken om te verblijven. De Booking.com-website en mobiele apps zijn beschikbaar in 43 talen, bieden meer dan 28 miljoen gerapporteerde listings, inclusief meer dan 5,7 miljoen vermeldingen van huizen, appartementen en andere unieke accommodaties en dekken meer dan 147.000 bestemmingen in 227 landen en gebieden over de hele wereld. Dagelijks worden er meer dan 1,5 miljoen kamernachten geboekt op ons platform. Dankzij ons klantenserviceteam kunnen klanten Booking.com 24/7 bereiken voor ondersteuning in 43 talen, dag en nacht.

Booking.com B.V. is in 1996 opgericht in Amsterdam en van een kleine Nederlandse start-up uitgegroeid tot een van de grootste e-commerce bedrijven ter wereld. Booking.com is onderdeel van Booking Holdings Inc. , Booking.com heeft meer dan 17.000 werknemers, in meer dan 198 kantoren wereldwijd.

Volg ons op Twitter [https://twitter.com/bookingcom] en Instagram [https://www.instagram.com/bookingcom/], vind ons leuk op Facebook [http://www.facebook.com/bookingcom], en bezoek onze media room [https://news.booking.com/nl/].

Neem voor vragen contact op met Edelman: nomi.meijs@edelman.com [mailto:nomi.meijs@edelman.com]

CONTACT: + 31(0)20-3010-980

Web site: https://news.booking.com/

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234