NanoTemper Technologies pakt de reproduceerbaarheidscrisis aan, lanceert Tycho

MÜNCHEN, Duitsland, 9 januari 2018 /PRNewswire/ -- NanoTemper Technologies [https://nanotempertech.com/], de producent van life science-instrumenten voor eiwitkarakterisering, lanceerde tijdens de PepTalk-conferentie in San Diego zijn nieuwste systeem, Tycho NT.6 [https://nanotempertech.com/tycho]. Een onderzoeker die met eiwitten werkt en niet-reproduceerbare resultaten ervaart moet Tycho gebruiken om de kwaliteit van hun uitgangsmateriaal te identificeren zodat onnodige experimenten en betwistbare gegevens voorkomen worden.

http://mma.prnewswire.com/media/625896/TychoNT_6_NanoTemper_Technologies.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/625896/TychoNT_6_NanoTemper_Technologies.jpg]

"Tycho biedt een zeer nuttige manier om toezicht te houden op de eiwitkwaliteit gedurende alle stadia van eiwitzuivering en -karakterisering en verstrekt cruciale informatie over monsters, die niet eerder gedetecteerd had kunnen worden," aldus Dr. Gregor Witte van de Ludwig-Maximilians Universiteit in München. "Het heeft reeds enorm geholpen bij het optimaliseren van een aantal onderzoeksprojecten, van Cryo EM tot aan multi-eiwitcomplexe zuivering. Het zou een standaardhulpmiddel moeten worden voor iedereen die werkzaam is in de eiwitbiochemie."

Tycho identificeert de kwaliteit en structurele integriteit van eiwitmonsters in slechts 3 minuten en met slecht microliters van materiaal. Wetenschappers kunnen eenvoudig en snel elk type eiwitmonster testen zoals het is, in elke buffer en in een breed concentratiebereik.

"Onderzoekers werken vaak met materiaal van onbekende kwaliteit en hebben vaak problemen om hun eigen resultaten te reproduceren ondanks het feit dat ze de gevestigde protocollen hebben opgevolgd. Een eenvoudige oplossing om consistentie te bereiken is door eerst de kwaliteit van een eiwit te kennen en dan verder te gaat," merkte Stefan Duhr, CEO van NanoTemper op. "Tycho is onze eerste bijdrage voor het oplossen van de reproduceerbaarheidscrisis waar alle wetenschappers dagelijks mee te maken hebben, en ons plan is om producten te blijven leveren die dit probleem aanpakken."

Ga voor meer informatie naar nanotempertech.com/tycho [https://nanotempertech.com/tycho]. Voor de meest actuele informatie, volg #proteinqualityfirst op LinkedIn [https://www.linkedin.com/company/nanotemper-technologies-gmbh], Facebook [https://www.facebook.com/NanoTemperTechnologies/] en Twitter [https://twitter.com/nanotemper].

Over NanoTemper Technologies

NanoTemper Technologies [https://nanotempertech.com/] is zeer toegewijd aan het leveren van de beste klantervaring. Hierbij staat centraal de sterke focus om onderzoekers in staat te stellen om eenvoudig, efficiënt en accuraat een eiwitkarakterisering uit te voeren. Met een breed aanbod aan systemen, software en verbruiksgoederen voor het evalueren van bindingsaffiniteiten, eiwitstabiliteit en eiwitkwaliteit, zullen wetenschappers in farmaceutische, biotech- of academische laboratoria een geoptimaliseerde workflow ervaren met kwaliteitsresultaten en responsieve klantenondersteuning. Maak deel uit van de lijst met tevreden klanten [https://nanotempertech.com/customers/] en realiseer de NanoTemper-ervaring.

Jocelyn Davé NanoTemper Technologies 415-316-6313 jocelyn.dave@nanotempertech.com [mailto:jocelyn.dave@nanotempertech.com] nanotempertech.com

http://mma.prnewswire.com/media/625895/NanoTemper_Logo.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/625895/NanoTemper_Logo.jpg]

Web site: https://nanotempertech.com/

PR Newswire