LONGi laat betere halfjaarresultaten zien, samen met toppositie PHOTON voor financiële gezondheid

SHANGHAI, 8 september 2017 /PRNewswire/ -- LONGi's 1H17-rapport laat inkomsten zien van 6,276 miljard RMB, een nettowinst van 1,236 miljard RMB, met een toename tussen de opeenvolgende jaren van 43,6%, en een geconsolideerde brutomarge van 35,11%.

De R&D-investering bedraagt 444 miljoen RMB, meer dan 7,1% van de inkomsten. De continue en grote R&D-investeringen onderhouden of versterken zelfs de vooruitstrevende positie van LONGi.

Tijdens de rapportageperiode bleef de vraag naar efficiënte en kwalitatief hoogwaardige monokristallijne producten sterk; de producten verkochten goed, en het aandeel in de markt voor monokristallijne producten steeg verder. Het transport van monokristallijne modules in de Chinese markt oversteeg de 2 GW, en dit is meer dan drie keer de omvang van het transport in dezelfde periode afgelopen jaar.

Om de krapte in de toevoer van monokristallijne producten te verlichten heeft LONGi de voortgang van nieuwe en uitbreidende producten versneld, terwijl de volledige inzet van de bestaande capaciteit wordt gegarandeerd.

1. LONGi Yinchuan 5GW monokristallijne siliconen blokken en LONGi Ningxia
5GW monokristallijne siliconen blokken zijn nu in de foutopsporingsfase
voor apparatuur;
2. LONGi Kuching 300MW monokristallijn siliconen blokken, 1GW
monokristallijn siliconen schijven, 500MW monokristallijn siliconen
cellen, en 500MW monomodule project bevinden zich nu in het laatste
stadium, en er wordt verwacht dat deze in het 4e kwartaal van 2017 in
volledige productie zullen worden genomen;
3. LONGi Baoshan 5GW monokristallijne siliconen blokken en het LONGi Xi'an
500MW moduleproject stimuleren de versnelde aanbouw van de fabriek.
In het tweede kwartaal van 2017 van de PV Triathlon, die recentelijk is vrijgegeven door PHOTON Consulting, kwam LONGi Solar als eerste naar voren op het gebied van financiële gezondheid.

PHOTON Consulting, een wereldwijd consultings- en onderzoeksinstituut, analyseerde en vergeleek 56 zonnecelbedrijven over de hele wereld op basis van hun huidige financiële gezondheid, leiderschap op het gebied van kosten en winstgevendheid, en duurzaamheid van de bedrijfsstrategie. Door de hoge productiviteit en goede kostenbeheersing werd LONGi Solar beoordeeld als nummer 1 waar het gaat om financiële gezondheid, nr. 5 in het 1(e) kwartaal voor algehele prestaties, en nr. 3 op het gebied van duurzaamheid en kostenbeheersing.

Met de lancering van het PV3.0-tijdperk en 300W+ wereldwijde marketing in het derde kwartaal, wordt verwacht dat LONGi Solar de buitenlandse bedrijvigheid sterk in de markt zal zetten voor een verbeterde tweede jaarhelft en prestaties voor het hele jaar.

Foto - https://mma.prnewswire.com/media/553090/LONGi_Solar_Mid_Year_Results.jpg [https://mma.prnewswire.com/media/553090/LONGi_Solar_Mid_Year_Results.jpg]

CONTACT: CONTACTPERSOON: Vivian chu, +86-18502193718, chuww@longi-silicon.com

PR Newswire