IJsland nodigt de wereld uit om te delen in hun vreugde voorafgaand aan hun WK-debuut

REYKJAVÍK, IJsland, March 8, 2018 /PRNewswire/ --

- De president en de First Lady van IJsland nodigen de wereld uit om lid te worden
van Team Iceland
- Het doet er niet toe waar je fan van bent, IJsland wil je graag in hun team hebben om
te delen in hun vreugde en anticipatie
- IJsland is verreweg het kleinste land ooit dat zich wist te kwalificeren voor het
wereldkampioenschap voetbal, met een bevolking van slechts 340.000 mensen

Met nog 100 dagen te gaan tot hun allereerste Wereldbeker-wedstrijd op 16 juni, is het feest in IJsland van start gegaan met een speciale boodschap van de president en de First Lady. Ze hebben de rest van de wereld uitgenodigd om deel uit te maken van de opwinding en anticipatie in het land door lid te worden van Team Iceland, een digitale hub voor supporters van IJsland die is ontworpen om alle IJslandse dingen te vieren.

(Photo:https://mma.prnewswire.com/media/651297/Icelandic_President_First_Lady_Football.jpg )

(Photo:https://mma.prnewswire.com/media/651298/Icelandic_President_First_Lady.jpg )

De wereldbekerdeelname van IJsland is een ongekend fenomeen. Met een bevolking van slechts 340.000 is IJsland verreweg de kleinste natie ooit die zich voor het toernooi wist te plaatsen. Het op een na kleinste land dat zich dit jaar gekwalificeerd heeft, is Uruguay, met 3,4 miljoen mensen. In de geest van inclusiviteit geeft Team IJsland de hele wereld de kans om hun eilandnatie te ondersteunen terwijl ze hun plaats innemen op het grootste podium in de sportwereld.

In de uitnodigingsfilm [https://www.youtube.com/watch?v=88qNMYsE0LE&feature=youtu.be ]  laten President Guethni Th. Jóhannesson en First Lady Eliza Reid hun voetbalvaardigheden zien, die verwijzen naar de immense trots waarmee IJsland zich heeft weten te kwalificeren. President Jóhannesson zegt: "Of we nu winnen of verliezen, het is altijd spannend deel uit te maken van iets groots, zelfs als je klein bent." First Lady Mevr. Reid voegt daaraan toe: "Kom het meevieren! Iedereen is welkom, van wie je ook fan bent, waar je ook in gelooft en waar je ook woont, er is een plaats voor jou in ons team."

Fans die zich aansluiten bij Team Iceland ontvangen een gepersonaliseerd digitaal shirt met hun eigen rugnummer en hun 'IJslandse' naam. De achternamen van IJslanders bestaan uit de voornaam van hun vader of moeder, gecombineerd met 'dóttir' voor dochter en 'son' voor zoon. Een vrouw die Emily heet en die een vader heeft wiens naam Peter is, zou bijvoorbeeld Emily Petersdóttir zijn. Iedereen die zich aansluit bij "Team Iceland" krijgt ook een kans om een reis naar IJsland te winnen.

Ga voor meer informatie over Team Iceland en om mee te doen naar: teamiceland.com [http://www.teamiceland.com ] en volg het gesprek via social media op #TeamIceland

Voor meer informatie kunt u terecht op:

Inspired By Iceland Inspired by Iceland is een gezamenlijk marketinginitiatief voor IJsland dat wordt beheerd door Promote Iceland, in nauwe samenwerking met de regering, de toeristensector, het bedrijfsleven en andere belanghebbenden in IJsland.

Team Iceland teamiceland.com [http://www.teamiceland.com ]

#TeamIceland

CONTACT: Voor mediavragen kunt u contact opnemen met Ellie Neville bij The Brooklyn Brothers op +44-207-292-6200 of via e-mail ellieneville@thebrooklynbrothers.com

PR Newswire