Waterschap gebruikt het IoT-platform van Planon om de bezettingsgraad van vergaderruimten te verbeteren

LELYSTAD, Netherlands, February 8, 2018 /PRNewswire/ --

Waterschap Zuiderzeeland meet de bezettingsgraad van ruimten realtime met behulp van

sensoren

Na een intensieve verbouwing is het vernieuwde en energieneutrale waterschapshuis in Lelystad heropend. Sindsdien wordt er gebruik gemaakt van Planons IoT platform.

Tijdens de renovatie van het waterschapshuis heeft Waterschap Zuiderzeeland sensoren geïnstalleerd. Alle reserveerbare vergaderruimten zijn voorzien van een PIR-sensor (Passive Infrared) die de actuele status van de zone (bezet of vrij) in realtime doorgeeft aan de Planon-software.

"Dankzij deze technologie kunnen we beschikbaarheid van ruimten beter bewaken. Als een werkruimte niet wordt gebruikt op een moment dat deze eigenlijk is gereserveerd, wordt de ruimte automatisch vrijgegeven. Medewerkers hebben zodoende makkelijker toegang tot vergaderruimten", zegt Janneke Eerens, omgevingsmanager bij Waterschap Zuiderzeeland.

Het IoT-platform is slechts één onderdeel van Planons IWMS (Integrated Workplace Management System). Deze software helpt de efficiency te verbeteren en de kosten van operationele processen te verlagen, en stimuleert daarnaast voortdurende innovatie om de werkplekproductiviteit en medewerkerstevredenheid te vergroten.

Een hogere bezettingsgraad van vergaderruimten is slechts een van de vele gebruiksscenario's van het IoT. Meld u aan voor Planons webinar [https://pages.planonsoftware.com/Webinar-InternetofThings-2018-theme-NL_3Registration.html?utm_source=Press-release&utm_medium=Press-release&utm_campaign=Press_Release_Zuiderzeeland ] voor meer informatie, of lees de complete case study van Waterschap Zuiderzeeland [https://planonsoftware.com/nl/klantcases/case-study-waterschap-zuiderzeeland/?utm_source=Press-release&utm_medium=Press-release&utm_campaign=Press_Release_Zuiderzeeland ] op de Planon-website.

Over Planon

Met meer dan dertig jaar ervaring is Planon een marktleidende, internationale softwareleverancier die corporate real estate en facility managers ondersteunt in het optimaliseren van de prestatie van de werkomgeving door het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het realiseren van kostenefficiëntie. Daarnaast levert Planon een geïntegreerd softwareplatform voor commerciële service providers dat hen in staat stelt de efficiëntie in de operatie en de tevredenheid van haar klanten te verhogen door verregaande automatisering en volledige ketenintegratie van systemen.

Planon's software is 'integrated-by-design' en biedt naadloze integratie om betrouwbare managementinformatie te leveren. Planon wordt al jaren achtereen door Gartner- een toonaangevend, onafhankelijk technologie onderzoeksbureau - gepositioneerd als leider in de markt. Meer dan 2.000 klanten profiteren van Planon's innovatieve oplossingen, ondersteund door een wereldwijd netwerk van eigen kantoren. Meer leren over Planon's oplossingen? Bezoek dan planonsoftware.com [http://planonsoftware.com ] of volg ons op Twitter via @Planon_NL of Planon_BE.

CONTACT: Neem voor meer informatie contact op met: Rianne Verhoef, Rianne.verhoef@planonsoftware.com, +31-24-6413-135

PR Newswire