Amplitude breidt leiderschapsteam uit om te voldoen aan groeiende vraag naar productanalytics

Ervaren managers van Fastly en Google voegen zich bij snelgroeiend bedrijf

SAN FRANCISCO, 8 februari 2018 /PRNewswire/ -- Amplitude, het bedrijf voor productanalytics, kondigde vandaag aan dat het voormalig manager van Google Erik de Muinck Keizer als General Manager voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika heeft aangenomen, om leiding te geven aan het eerste internationale kantoor van het bedrijf in Amsterdam. Met de groeiende vraag naar haar zakelijke producten heeft Amplitude ook Erik Watson, voormalig manager van Fastly aangenomen als VP Enterprise Sales in Noord-Amerika.

https://mma.prnewswire.com/media/543841/Amplitude_blue_logo_Logo.jpg [https://mma.prnewswire.com/media/543841/Amplitude_blue_logo_Logo.jpg]

Voordat de Muinck Keizer bij Amplitude kwam, bracht hij 11 jaar door bij Google. Daar was hij medeoprichter van Google's Enterprise Division in Europa, het Midden-Oosten en Afrika, waar hij hun Search Applicance-product heeft laten uitgroeien tot een winstgevend onderdeel van het bedrijf. Ook heeft hij de Cloud-organisatie van Google in de Benelux opgericht en beheerd, waarbij hij leiding gaf aan de divisie, die zo een aanzienlijk en winstgevend onderdeel werd.

Zo brengt Watson meer dan 20 jaar aan zakelijke sales-ervaring mee naar Amplitude. Recentelijk kwam Watson van het contentleveringsplatform Fastly, waar hij geholpen heeft bij de schaling van hun technologisch-zakelijke salesteam, en het bedrijf verdriedubbeld is. Daarnaast heeft Watson een groot deel van zijn carrière verkopen uitgevoerd en geconsulteerd voor Fortune 500-bedrijven.

Wanneer grote bedrijf concurreren om de beste productervaring te leveren, investeren zij meer in software die hen helpt kwalitatief hoogwaardige producten op te zetten, te analyseren en te vermarkten. In het afgelopen jaar heeft Amplitude haar zakelijke klantenbasis in de VS en Europa verdrievoudigd, waarbij het nieuwe klanten heeft toegevoegd, waaronder Microsoft, Capital One, Hubspot, Dailymotion en Booking.com.

"Het product is het nieuwe concurrerentieslagveld van vandaag de dag. Succesvolle bedrijven hebben krachtige productanalytics nodig om snel te innoveren en inkomsten op de lange termijn te generen", zei Spenser Skates, medeoprichter en CEO van Amplitude. "Wij kijken ernaar uit Erik en Erik te verwelkomen om ons te helpen met de groeiende vraag van onze zakelijke klanten. Zij zullen van cruciaal belang zijn voor het schalen van de activiteiten van Amplitude bij het omgaan met de vraag van grote bedrijven die concurreren in de opzet van de beste producten."

In de afgelopen 12 maanden heeft Amplitude enkele belangrijke mijlpalen behaald:


-- Vrijgave van een nieuwe set
[https://www.prnewswire.com/news-releases/amplitude-arms-product-teams-w
ith-analytics-to-meet-growing-need-for-rapid-innovation-300527362.html]e
igenschappen
[https://www.prnewswire.com/news-releases/amplitude-arms-product-teams-w
ith-analytics-to-meet-growing-need-for-rapid-innovation-300527362.html]
die voor het bedrijf zijn ontworpen: Taxonomy, Insight, Accounts en
Scale
-- $30 Miljoen geworven in Series-C-financiering, onder leiding van IVP
-- Haar aantal medewerkers verdubbeld naar 100, met het plan om dit in het
volgende jaar opnieuw te verdubbelen
-- Een kantoor in Amsterdam geopend om te voldoen aan de groeiende vraag
van productleiders in Europa
-- Benoemd [https://angel.co/talent-hacks/best-first-jobs-in-tech] tot
beste startup voor zojuist afgestudeerden
Erik De Muinck Keizer en Erik Watson zullen het ervaren managementteam van Amplitude aanvullen, met daarin andere recentelijk aangenomen managers zoals Chief Financial Officer, Caitlin Haberberger, eerder bij Flite; Chief Revenue Officer, Matt Althauser, eerder bij Optimizely; Chief Development Officer, James Donelan, eerder bij MuleSoft; en VP of Marketing, Michelle Kim, eerder bij Okta.

Ga voor meer informatie naar www.amplitude.com [http://www.amplitude.com/]

Over Amplitude

Amplitude helpt productteams snel digitale producten op te zetten die beter werken voor consumenten, en hun bedrijf helpen groeien. Duizenden productteams over de hele wereld vertrouwen op de productanalyse van Amplitude, om hen te helpen gedrag van gebruikers snel te begrijpen, en dit te koppelen aan bedrijfsresultaten zoals retentie, betrokkenheid en inkomsten. Bedrijven van verschillende omvang, in verschillende branches, maken gebruik van Amplitude, waaronder Microsoft, PayPal, Hubspot, Autodesk, Booking.com en Twitter.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/543841/Amplitude_blue_logo_Logo.jpg [https://mma.prnewswire.com/media/543841/Amplitude_blue_logo_Logo.jpg]

CONTACT: CONTACTPERSOON: Lauren Holzer, amplitude@bateman-group.com

Web site: https://www.amplitude.com/

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234