Booking.com onthult de meest gastvrije plekken ter wereld volgens de Guest Review Awards 2018

AMSTERDAM, January 8, 2019 /PRNewswire/ --

Vandaag eert Booking.com haar accommodatiepartners, die blijvend geweldige ervaringen bieden aan hun gasten met een 2018 Guest Review Award. Bij de zevende jaarlijkse editie worden awards uitgereikt aan 759.845 accommodaties in 219 landen en gebieden. In Nederland nemen in totaal 7.129 accommodaties awards in ontvangst, zij krijgen van gasten een gemiddelde score van 8.6.

In Nederland zijn de vijf meest gastvrije plaatsen Zandvoort, Middelburg, Utrecht, Maastricht en Den Haag. Die gastvrijheid is belangrijk voor 62% van de Nederlandse reizigers; die zeggen namelijk dat een vriendelijke, interessante lokale bevolking een van de voornaamste criteria is bij het kiezen van hun volgende bestemming. De top vijf accommodatietypes die het hoogst scoren op gebied van gastvrijheid in Nederland zijn respectievelijk B&B, hotel, appartement, chalet en holiday home. Dat vier op de vijf hiervan uit het alternatieve accommodatiesegment komen laat zien hoezeer reizigers unieke verblijfservaringen waarderen.

Onder de Nederlandse ondervraagden geeft 38% aan dat ze in 2019 liever in een vakantiewoning (huis of appartement) verblijven dan in een hotel. Daarnaast zei 13% te overwegen om het komende jaar hun eigen woning op een accommodatiesite te registreren, en 34% wil in 2019 graag verblijven in een accommodatietype dat ze nog niet eerder hebben geboekt.

OVER BOOKING.COM

Bij Booking.com verbinden we reizigers met de grootste keuze wereldwijd van geweldige plekken om te verblijven. De Booking.com-website en mobiele apps zijn beschikbaar in 43 talen, bieden 29 miljoen+ gerapporteerde listings, inclusief meer dan 5,6 miljoen vermeldingen van huizen, appartementen en andere unieke accommodaties en dekken meer dan 145.000 bestemmingen in 229 landen en gebieden over de hele wereld. Dagelijks worden er meer dan 1,5 miljoen kamernachten geboekt op ons platform. Dankzij ons klantenserviceteam kunnen klanten Booking.com 24/7 bereiken voor ondersteuning in 43 talen, dag en nacht.

Booking.com B.V. is in 1996 opgericht in Amsterdam en van een kleine Nederlandse startup uitgegroeid tot een van de grootste e-commerce bedrijven ter wereld. Booking.com is onderdeel van Booking Holdings Inc. , Booking.com heeft meer dan 17.000 werknemers, in meer dan 200 kantoren wereldwijd.

Volg ons op Twitter [https://twitter.com/bookingcom ] en Instagram [https://www.instagram.com/bookingcom ], vind ons leuk op Facebook [http://www.facebook.com/bookingcom ], en bezoek onze global media room [https://globalnews.booking.com ].

Neem voor vragen contact op met Edelman:

nomi.meijs@edelman.com

CONTACT: +31-(0)-20-3010-980