Shields lanceert Marketplace, een innovatief softwareprogramma

Nieuwe software ontworpen om netwerkonderhoudskosten van telecommunicatiebedrijven terug te brengen

SANFORD, Florida, 7 november 2017 /PRNewswire/ -- Shields [https://www.shields-e.com/] heeft vandaag Marketplace [http://info.shields-e.com/marketplace-telecom-software] gelanceerd, een innovatief softwareprogramma voor een dramatische verlaging van de netwerkonderhoudskosten van telecommunicatiebedrijven.

Telecommunicatiebedrijven zijn al jaren overgeleverd aan de producenten van originele onderdelen (OEM's). Telecommunicatiebedrijven hebben het functioneren van hun infrastructuurnetwerken gedeeltelijk of volledig uitbesteed aan OEM's, waarbij ze de OEM's laten beslissen over de configuratie (planning & dimensionering) en het onderhoud (beheerde dienstencontracten) van het netwerk. De OEM's hadden daardoor veel macht over de prijsbepaling van hun uitrusting en gaven weinig opties aan de telecommunicatiebedrijven betreffende een controle van de prijsbepaling. Marketplace streeft ernaar om het evenwicht te herstellen ten gunste van de telecommunicatiebedrijven en ervoor te zorgen dat zij honderden miljoenen kunnen besparen.

"Marketplace stelt de ultieme efficiëntie op het gebied van prijsbepaling ten dienste van de telecommunicatiebedrijven voor het onderhouden van hun netwerken en geeft de controle inzake de prijsbepaling terug aan de telecommunicatiebedrijven. Het is een instrument dat noodzakelijk is voor een grotere rendabiliteit op deze bijzonder competitieve markt," zei Daniel Jones, algemeen directeur.

Gebruikmakend van onze jarenlange ervaring in het werken met telecommunicatiebedrijven was het onze visie voor hen een ongelofelijk efficiënt enkel sourcingplatform te creëren zodat zij volledig inzicht zouden hebben in de aankoop van de benodigde activa voor de opbouw en het onderhoud van netwerken.

De ultieme kostenefficiëntie wordt bereikt door voorrang te geven aan de analyse van vijf centrale aspecten:

1. In het land beschikbare lokale activa
2. Activa van de groep
3. Beschikbaarheid op de markt
4. Reparatieopties
5. OEM Nieuw
Marketplace biedt volledige transparantie aan het bedrijf wat betreft de beschikbare activa.

Met betrekking tot de gewenste activa zijn de volgende gegevens beschikbaar: 3D-beelden, foto's, technische gegevens, gewichten en afmetingen, beschikbaarheid voor levering en gegevens inzake de prijsbepaling. Deze gegevens waarborgen de meest economische oplossingen.

Shields beheert de interne herschikking van uitrusting, normaal gezien op basis van de meest kosteneffectieve oplossing, en nadien volgt het gebruik van de reserveonderdelen die het bedrijf in voorraad houdt.

De telecommunicatiebedrijven hebben dikwijls aangegeven aan Shields dat zij opslagplaatsen hebben in vele regio's maar dat die onafhankelijk van elkaar worden beheerd. Vaak hebben de netwerkbeheerders het (de) nodige reserveonderde(e)l(en) in hun lokale regio of in een ander bedrijf van de groep maar gezien de gebrekkige zichtbaarheid naar die regio's toe kiezen zij de duurste optie en kopen zij van de OEM, ongeacht de voorraden die zij hebben.

Op een eenvoudige manier vergemakkelijkt Shields de verplaatsing van het (de) reserveonderde(e)l(en) of zorgt het bedrijf voor het ophalen, testen, verzenden (met inbegrip van het berekenen van de verrekenprijzen) en leveren via Marketplace.

Over Shields

Shields is opgericht op 16 augustus 1979 als een particuliere onderneming gericht op de verbetering van netwerken van telecommunicatiebedrijven door gebruik te maken van innovatie, kwaliteit, waarde en een ongeëvenaarde dienstverlening. Wij ondersteunen telecommunicatiebedrijven om te voldoen aan hun behoeften inzake infrastructuur en met technische/onsite dienstverlening.

Om meer te weten over deze software kunt u contact opnemen met:

Daniel Jones, algemeen directeur
Shields Environmental
Kerry Avenue, Purfleet Industrial Park, South Ockendon, Essex, RM15 4YE
Kantoor: +44 (0) 1708 684000
Mobiele telefoon: +44 (0) 7920 185908
daniel.jones@shields-e.com [mailto:daniel.jones@shields-e.com]

Connor O'Reilly
Shields Environmental
1-407-936-0025
connor.oreilly@shields-e.com [mailto:connor.oreilly@shields-e.com]

Video - http://mma.prnewswire.com/media/597007/Marketplace_Whiteboard.mp4 [http://mma.prnewswire.com/media/597007/Marketplace_Whiteboard.mp4]