Mindtree gebruikt kunstmatige intelligentie en machine learning om banken over de hele wereld te helpen met het verminderen van risico en het ver

WARREN, New Jersey en BANGALORE, India, August 7, 2018 /PRNewswire/ --

Dienstenaanbod maakt gebruik van het machine learning-platform Tookitaki, dat banken in staat stelt anti-witwasmaatregelen en reconciliatie-management te automatiseren

Mindtree [http://www.mindtree.com ] is een mondiaal bedrijf op het gebied van digitale transformatie- en technologiediensten, dat klanten begeleidt bij het behalen van snellere bedrijfsresultaten. Het gebruikt technologie op het gebied van kunstmatige intelligentie en machine learning om banken te helpen beter te worden in het opsporen van financiële misdrijven en het versterken van reconciliatie-management. Dit dienstenaanbod wordt mogelijk gemaakt door een samenwerking met Tookitaki's door machine-learning gedreven platform.

(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/633364/Mindtree_Logo.jpg )

Banken en andere financiële instellingen worden geconfronteerd met zowel het stijgende raffinement van financiële misdrijven wereldwijd als steeds complexer wordende wet- en regelgeving die strikte operationele en rapportagestandaarden vereist. De doorlopende inspanning voor het handmatig opsporen van witwaspraktijken, het afhandelen van valse alarmen en gefragmenteerde reconciliatieprocessen zijn kostbaar en tijdrovend. Deze instellingen hebben dringend behoefte aan de automatisering van deze vele processen, het terugbrengen van het aantal fouten en het versnellen van hun responstijden op incidenten.

Om deze uitdagingen aan te gaan, bieden Mindtree en Tookitaki nu de volgende diensten:

- Smart Alert Management
[https://www.mindtree.com/about/resources/smart-alert-management-solution ]: een
volledig geautomatiseerd dynamisch-adaptief model, gebaseerd op kunstmatige
intelligentie- en machine learning-technologie voor het nauwkeuriger opsporen van
verdachte gevallen. Het reduceert valse alarmen, verhoogt terecht positieven (door
regels/legacy systems gemiste verdachte gevallen), verlaagt kosten, en verhoogt de
productiviteit van analisten. Banken kunnen hun anti-witwasprocessen verbeteren met
behulp van machine learning.
- Smart Reconciliation Management
[https://www.mindtree.com/about/resources/smart-reconciliation-management-solution ]:
een end-to-end geautomatiseerde benadering van reconciliatie-management door
bedrijfsfuncties. Met behulp van machine learning en analytici verhoogt het
overeenstemmingspercentages, lost het uitzonderingsgevallen op, beveelt het aan te
passen hoeveelheden aan, en het genereert een audittraject voor grondig zakelijk
inzicht. Hiermee wordt reconciliatie objectiever en nauwkeuriger in plaats subjectief
en foutgevoelig. Banken kunnen uitzonderingen automatisch afhandelen, bronsystemen
corrigeren en tegelijkertijd compliant blijven.

"Banken vandaag de dag hebben dringend behoefte aan de automatisering van vele, traditioneel handmatige, arbeidsintensieve, foutgevoelige taken," aldus Kamran Ozair, Executive Vice President en Head of Banking, Financial Services and Insurance bij Mindtree. "Dit partnerschap combineert Tookitaki's voorspellende modelleringsmogelijkheden en Mindtree's diepgaande expertise in het helpen van zakelijke klanten bij de kapitalisatie van kunstmatige intelligentie en machine learning om banken hun zakelijke activiteiten efficiënter uit te laten voeren."

"De razendsnelle ontwikkeling in kunstmatige intelligentie en robotica heeft een massale toepassing van geautomatiseerde technologieën gebracht in verschillende sectoren," aldus Abhishek Chatterjee, oprichter en CEO van Tookitaki. "In het bijzonder voor banken, die te maken hebben met strikte wet- en regelgeving en zich weinig fouten kunnen permitteren, kan automatisering kwaliteit, productiviteit en winstgevendheid aanjagen. Door onze samenwerking met Mindtree kunnen klanten in de financiële dienstverlening eenvoudiger en efficiënter mogelijkheden op het gebied van kunstmatige intelligentie en machine learning introduceren in de kritieke ruimte van regelnaleving."

Over Mindtree

Mindtree (NSE: MINDTREE) is een mondiaal consultancy- en dienstenbedrijf dat Global 2000-ondernemingen helpt om schaal en flexibiliteit bij elkaar te brengen voor vernieuwing van het bedrijf en het behalen van concurrentievoordeel. 'Born digital' in 1999 vertrouwen meer dan 340 zakelijke klanten op onze diepgaande domeinkennis voor het afbreken van silo's, het verduidelijken van digitale complexiteit en het sneller naar de markt brengen van nieuwe initiatieven. Wij stellen IT in staat te bewegen op zakelijke snelheid en maken daarbij gebruik van opkomende technologieën en de efficiency van Continuous Delivery voor het aansporen van bedrijfsinnovatie. We zijn actief in 17 landen en worden consequent aangemerkt als een van de beste werkgevers, dagelijks belichaamd door onze 19.000 ondernemende, samenwerkende en toegewijde "Mindtree Minds". Kijk voor meer informatie op http://www.mindtree.com ons volg ons op @Mindtree_Ltd [https://twitter.com/Mindtree_Ltd ].

Alle genoemde product- en bedrijfsnamen kunnen handelsmerken zijn van hun geregistreerde eigenaars.

Neem voor meer informatie contact op met:
INDIA
Divya Jain