Fastned haalt 7,7 miljoen euro op voor groei netwerk

AMSTERDAM, June 7, 2017 /PRNewswire/ --

- Obligatielening ruim twee keer overschreven

Fastned, dat bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations waar alle elektrische auto's kunnen laden, heeft in twee weken tijd 7,7 miljoen euro opgehaald met de uitgifte van obligaties. In eerste instantie was de uitgifte beperkt tot 3,3 miljoen euro, maar gezien de grote vraag heeft de directie besloten om de uitgifte uit te breiden. In totaal werd voor 7,7 miljoen euro aan obligaties uitgegeven aan ruim 600 investeerders. De opbrengsten zullen gebruikt worden voor verdere uitbreiding van het netwerk van snellaadstations in Nederland en de rest van Europa.

Vanaf dinsdag 23 mei 07.30 uur tot en met dinsdag 6 juni 16.00 uur kon worden ingeschreven op de obligatielening. De obligaties keren 6% rente per jaar uit gedurende de looptijd van 5 jaar. De rente wordt per kwartaal uitgekeerd.

Bart Lubbers, mede-oprichter van Fastned: "Bij iedere investeringsronde zien we steeds meer mensen die ook steeds grotere bedragen investeren in de duurzame missie van Fastned. Deze investeerders tonen daadwerkelijk leiderschap in de energietransitie in lijn met het Klimaatakkoord van Parijs. Samen bouwen we de 'tankstations' van de toekomst."

Fastned bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations en heeft inmiddels 63 stations operationeel. De afzet en omzet van het laadbedrijf groeien al twee jaar met ongeveer 10% maand-op-maand; vele malen sneller dan de markt. De opgedane ervaring in Nederland legt een goede basis voor Europese expansie. Fastned won onlangs de tender voor laadstations in Londen en tekenende voor tientallen locaties in Duitsland en België.

Algemene informatie Fastned

Fastned bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations waar alle elektrische auto's kunnen laden. De stations worden gebouwd op A-locaties langs de snelweg en in steden, waar elektrische auto's in gemiddeld 20 minuten kunnen opladen. Hiermee wil Fastned de elektrische rijder de vrijheid geven om straks door heel Europa te kunnen rijden. Momenteel heeft Fastned 63 snellaadstations operationeel in Nederland. Daarnaast werkt Fastned aan uitbreiding van haar netwerk naar de rest van Europa. Er wordt actief gewerkt aan snellaadstations in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België. Fastned is genoteerd aan de Nxchange effectenbeurs.

De realisatie van een netwerk van Europees snellaadstations door Fastned speelt in op de snelle ontwikkeling van elektrisch rijden. Fabrikanten zoals Tesla, Audi, Volvo, Aston Martin, BMW, Nissan, Mitsubishi, Porsche, Volkswagen, Mercedes, Ford, General Motors en Renault en andere fabrikanten investeren miljarden in de ontwikkeling en productie van deze auto's. Het aantal elektrische auto's op de weg groeit steeds sneller en daarmee groeit de vraag naar kwalitatieve laadinfrastructuur. Fastned speelt in op deze ontwikkeling en bouwt nu aan de duurzame tankstations van morgen. Mede-oprichter Michiel Langezaal: "Wij zijn de Shell van de toekomst, alleen onze bronnen zijn zon en wind." Voor meer informatie ga naar http://www.fastned.nl .

Noot voor de redactie (niet voor publicatie):

Voor meer informatie, zie http://www.fastned.nl . Of ga naar de pressroom [http://fastned.pr.co ], in de presskit [http://pers.fastned.nl/presskit?reheat_cache=1 ] zijn logo's, foto's en filmpjes beschikbaar. PRN NLD

CONTACT: Voor meer informatie en/of een interview met een van de oprichters, Bart Lubbers of Michiel Langezaal, kun je contact opnemen met Kyra Hartlief: kyra.hartlief@fastned.nl, tel nr 020-7055320 (ook buiten kantooruren bereikbaar).

PR Newswire