mPrest gaat samenwerken met Southern Company op het gebied van netwerkmodernisering en de distributie van slimme energietoepassingen

ATLANTA en TEL AVIV, Israël, January 7, 2019 /PRNewswire/ --

Het project introduceert slimme Israëlische netwerktechnologie bij het toonaangevende Amerikaanse energiebedrijf, dat hiermee energiegerelateerde oplossingen voor klanten wil

verbeteren.

mPrest [https://bit.ly/2HiGloI ], marktleider op het gebied van bedrijfskritisch beheer, controle en big data-analysesoftware voor het internet van de energiemarkt en Southern Company [https://www.southerncompany.com ] , het vooraanstaande Amerikaanse energiebedrijf, hebben aangekondigd  voortaan samen aan de ontwikkeling en implementatie van een oplossing te werken, die de veerkracht, efficiëntie en flexibiliteit van het robuuste distributiesysteem van Southern Company verbetert.

(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/546428/mPrest_Logo.jpg )

De intelligente "systeem-der-systemen"-netwerktoepassingen van mPrest richten zich vooral op de uitdagingen van een zich snel ontwikkelende energiebranche, waaronder de decentralisatie van netwerken, een sterk wisselende vraag naar energie, extreme weersomstandigheden en bedreigingen van de cyberveiligheid.

Bij wijze van eerste stap in hun partnerschap ontvingen Southern Company en mPrest een subsidie van BIRD Energy [https://www.birdf.com/what-is-bird-energy ], een programma gesubsidieerd door het Amerikaanse Ministerie van Energie, het Israëlische Ministerie van Energie, samen met de Israëlische Innovatie-Autoriteit en beheerd door de Israëlisch-VS Binational Industrial Research and Development (BIRD) -Foundation, om  een distributieproduct te ontwikkelen dat netwerkapparatuur omvormt tot volledig geïntegreerde tools voor een beter beheer aan de uiteinden van het elektriciteitsnetwerk. Dergelijke distributietechnologieën maken optimaal distributiebeheer van energie mogelijk, wat resulteert in energie- en kostenbesparingen en een betrouwbare integratie van gedistribueerde energiebronnen.

"Southern Company blijft qua technologische innovatie in de voorhoede m.b.t. energieproductie, levering en gebruik," aldus Stan Connally, onderdirecteur operationele activiteiten bij Southern Company. "Door onze samenwerking met mPrest kunnen we de flexibiliteit van het netwerk uitbreiden en producten en diensten voor onze klanten en gemeenschappen verbeteren."

"Met het oog op de steeds veranderende verwachtingen van veeleisende klanten in de V.S. zijn wij enthousiast over de samenwerking met Southern Company op het gebied van de integratie van geavanceerde netwerktechnologie," laat commercieel directeur bij mPrest, Ron Halpern weten. "Onze producten leiden de slimme energierevolutie en nutsbedrijven kunnen er ten volle mee profiteren van de opkomende industriële mogelijkheden van het IoT. Het resultaat is een slimmer, veerkrachtiger netwerk, dat data gebruikt voor het beheren en effectief benutten van de bestaande activa en infrastructuur."

"Het 'systeem-der-systemen' van mPrest is gebaseerd op een dynamische en flexibele architectuur van microservices waardoor een snelle interface van ietwat verouderde systemen enerzijds, gecombineerd met geavanceerde analyses, kunstmatige intelligentie en machinaal leren anderzijds veel meer real-time en voorspellende intelligentie, maar vooral ook situatiebewustzijn mogelijk maakt. De toepassingen op het gebied van leveranciersagnostiek van mPrest reduceren niet alleen stroomuitval maar voorspellen ook onderdeelfouten, zodat nutsbedrijven kunnen reageren op real-time veranderingen, wat operationele investeringen vermindert, de veiligheid verbetert en de integratie van gedistribueerde energiebronnen (DER's) en andere klanttechnologieën vereenvoudigt."

Over mPrest:

mPrest [http://bit.ly/2DvF2Fd ]  is een bedrijfskritische aanbieder van monitoring-, controle- en big-data-analysesoftware. Gebruikmakend van de kracht van het industriële IoT, vormt het integratieve "systeem-der-systemen" van mPrest een beproefde katalysator voor digitale bedrijfstransformaties. Onze innovatieve beheerproducten zijn geïmplementeerd in next-gen-applicaties voor serviceproviders, systeemintegrators, slimme steden maar ook voor IoE-toepassingen (Internet of Energy), m.b.t. energievoorzieningen [http://bit.ly/2mZNS4f ], defensie en HLS. Ga voor meer informatie over mPrest naar  http://www.mprest.com [https://www.mprest.com ].

mPrest mediacontact:
Brandon Weinstock