Aceites de Oliva de España: Olijfolie verovert de groeiende markt van Nederland

MADRID en AMSTERDAM, January 7, 2019 /PRNewswire/ --

Aceites de Oliva de España en de Europese Unie presenteren de eerste promotionele actie in Nederland van de campagne Let's Make a Tastier World. In januari komt de "Olive Oil Lounge" aan op de luchthaven van Schiphol aan de uitgang van Lounge 3. Een ruimte die miljoenen reizigers zal uitnodigen om de cultuur van olijfolie te ontdekken via zijn oleoteca, waar ze de beste referenties ter wereld kunnen proeven en genieten van een chill out zone. Voor de kinderen is er ook een kindergedeelte.

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/804209/Olive_Oil_Lounge.jpg )

De Olive Oil Lounge van Schiphol is een vitrine die van groot belang is voor olijfolie. Het is de belangrijkste luchthaven van Nederland, de vijfde grootste in Europa en de tiende in de wereld, met meer dan 50 miljoen passagiers per jaar.

De reizigers die deze luchthaven passeren krijgen de kans om de voortreffelijke smaak van het vloeibaar goud te proeven in de express degustaties van het product, aangepast aan het ritme van de vertrekzone, en de beste oliën ter wereld te bewonderen dankzij "geofencing" of "geolocalisatie". Deze techniek maakt het mogelijk te weten wanneer een persoon zich in de actieradius van de Olive Oil Lounge bevindt, waarop hij of zij een bericht krijgt met de uitnodiging om een volledige zintuiglijke ervaring te beleven rond de beste olijfolie.

Volgens de gegevens van de Internationale Olijfolieraad staat Nederland momenteel op de negende plaats in Europa als consument van olijfolie. Bovendien schatten deskundigen dat de consumptie de komende jaren sterk zal blijven groeien. Dit is logisch als we de positieve evolutie zien van de verkoop in de afgelopen decennia. Ongeveer 90% van de oliën die het in 2017 invoerde, kwam uit Europa. Eén land onderscheidt zich van de rest als een belangrijke leverancier van deze markt : Spanje, dat 10.941 ton olijfolie exporteerde, wat 60,41% bedraagt van het totaal dat in 2017 op deze markt kwam (18.140 ton).

In het laatste decennium heeft Aceites de Oliva de España een spectaculaire groei gekend in de voorkeur van de Nederlandse consument. Concreet is de invoer vanuit Spanje verdubbeld, van 5.083 ton in 2008 naar 10.941 in 2017. In die tijd is de totale invoer in Nederland met 30% gegroeid.

Het initiatief Olive Oil World Tour, van Aceites de Oliva de España, gestart in samenwerking met de EU, is ontwikkeld onder het motto "Let's Make a Tastier World" en heeft een wereldwijd bereik. Het omvat informatieve acties in de belangrijkste luchthavens, treinstations en cruise terminals in Europa, de Verenigde Staten en Azië.

De Interprofesional del Aceite de Oliva Español, een non-profitorganisatie, op zijn beurt gevormd door alle representatieve entiteiten van de Spaanse olijfoliesector, heeft als hoofddoel de promotie van het product over de hele wereld.

Contact:

Ginés Mena gines.mena@tactics.es +34-649-20-61-85

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234